Hoe is dit gedrag te verklaren?

http://www.nu.nl/algemeen/2043874/tien-jongeren-aangehouden-voor-betasting-in-zwembad.html

wij zouden het toch niet in ons hoofd halen, hoe graag we vroeger ook een meisje zouden willen betasten? Hoe kan het nou dat deze jongens vanaf 12 jaar al niet begrijpen dat dit niet kan? Ligt het aan de opvoeding? Is het algemene maatschappelijke "verloedering"? Help het me snappen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Naast de antwoorden die wimmie en sgrijvvaud al gaven kan het ook stoerdoenerij zijn. Jongens in groepsverband dagen graag uit, dat is 'stoer' in bijzijn van je vrienden. En dan kan het al snel verder gaan.

Er zijn ook nog jongens die ervan overtuigd zijn dat het meisje erop uit is, het wil, of er zelfs om vraagt.

Ten derde denken ze misschien dat het geen kwaad kan, een beetje betasten. 'Gewoon een onschuldig spelletje voor eigen vermaak'. Of misschien was het een idioot soort weddenschap?

Als je het mij vraagt hebben ze vaak geen enkel benul waar ze werkelijk mee bezig zijn en welke gevolgen het kan hebben. En hebben ze dat benul wel, dan mag wat mij betreft alles uit de kast worden getrokken om dat benul wél bij te brengen! Het is toch te gek voor woorden dat je niet eens meer een middagje kunt zwemmen, zonder belaagd te worden door een stel pubers die hun hersenen, geslachtsdelen en/of hormonen niet onder controle hebben :S
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"geen enkel benul" gaf me de doorslag.

Andere antwoorden (4)

Het moet wel bijna een algemene tendens zijn. Zie de reclame, zie de nachtuitzendingen op de commerciële zenders, zie de videoclips, zie 'spuiten en slikken', etc. Er moet gewoon veel kunnen omdat het lekker is.....ja dan dienen de meiden een klacht in...."onbegrijpelijk" voor de daders misschien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga me nou niet vertellen dat dit 50/100 jaar geleden niet gebeurde. Ook toen waren er jongens en mannen die hun lul niet in hun broek konden houden en hun handjes soms terugvonden op de vreemdste plekken, om het maar zo te stellen. Echter hebben we nu media die he heerlijk vinden om hier uitgebreid en op een uitdaagende toon verslag van te brengen. Begrijp me niet verkeerd, dit gedrag is ontoelaatbaar maar dit gebeurd ten alle tijden.

Hoe dit kan; dat is ook heel lastig te bepalen. Is dit een uit de hand gelopen grap of zijn dit jongeren met een beperkt besef van moraliteit. Ook dat is lastig te bepalen. Ik denk wel dat sommige ouders wel beter hun kinderen moeten opvoeden in dit soort dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou een mengeling van alles en nog wat kunnen zijn, opvoeding, internet, de media. Op 16 jarige leeftijd wordt je zeker geacht te weten dat dit niet kan.
Maar inderdaad, zoals hier eerder gezegd, het gebeurde vroeger op, maar ik denk niet op zo een grote schaal, want dit was wel erg frappant. Leek alsof ze met een weddenschap bezig waren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou het op een botsing tussen twee culturen.