Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het onderbreken van iemand een goede aanpak?

Men verwijt me wanneer er iemand iets uitlegt dat ik hem/haar onderbreekt wanneer iets niet duidelijk is. Is dit een goede techniek of wacht ik beter totdat de uitleg beëindigd is?

10 maanden geleden
1.4K
Thecis
10 maanden geleden
Wanneer ik trainingen geef, vind ik het prima als iemand onderbreekt met een vraag.
Maar ik ken ook mensen die dat helemaal niet prettig vinden. Hangt van de persoon af die iets uit legt.
tinus1969
10 maanden geleden
Welke ‘men’. Men is vaagpraat, hier helpt het als je zo concreet mogelijk bent.
tinus1969
10 maanden geleden
En in wat voor situaties qua uitleg? Schoolklas?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat ligt helemaal aan de uitlegger. Sommigen vinden het niet erg als ze onderbroken worden, anderen raken dan zelf de draad kwijt zodat de uitleg wat warrig kan worden.
Dus ik denk dat je het beste de vragen die je hebt even opschrijft voor na de uitleg, of tevoren vraagt of de uitlegger het oké vindt als je hem onderbreekt.
Ik zelf heb de vragen liever na de uitleg omdat ik anders zelf de draad kwijtraak (ook als ik ook naar de uitleg luister)
(Lees meer...)
10 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding