Is er ooit een moment geweest dat er overal in de wereld vrede was?

Hierbij bedoel ik dat er nergens een (burger)oorlog was binnen een land of tussen landen. Ik heb namelijk het idee dat er altijd wel ergens oorlog is.

12 maanden geleden
3.4K
tinus1969
12 maanden geleden
Oorlog is ouder dan landen.
Thecis
12 maanden geleden
Er wordt door historici aangenomen dat er nooit een moment is geweest dat er niet ergens op de aarde een oorlog gaande was.
Oftewel, er is nooit vrede geweest. Het "grappige" is dat je het oorlogsgedrag ook bij chimpansees ziet. Ook zij kunnen een oorlog voeren met andere chimpansees. Ze zijn overigens daar ook aardig bloeddorstig in (zie onderzoek Jane Goodall).

Antwoorden (2)

Er was een moment dat overal ter wereld vrede was. dit was voordat er leven op aarde was en op het moment waar de aarde een magmabal was. Ik kan geen moment bedenken waar mensen zijn waar er geen oorlog was. Het ligt er ook een beetje aan of je het dierrenrijk hierin meerekend. van wat wij weten waren er misschien in de oudheid tijden van geen oorlog maar wij weten van die tijd niet zo veel en het zou dus best kunnen zijn dat er in een stuk waar wij niks van weten oorlog was
12 maanden geleden
Vortexxx
11 maanden geleden
Dus omdat jij geen moment kan bedenken dat er ooit geen oorlog tussen volkeren/landen was is dat je dan maar verwijst naar een periode van voor de mens? Beetje gek antwoord, ook omdat je het niet onderbouwt met documentatie.
Dat is natuurlijk niet met zekerheid te zeggen. Maar omdat je het woord landen gebruikt duidt dat niet op een pre historische tijd zodat het antwoord ontkennend moet zijn omdat landen juist door oorlogen ontstonden.
In de pre historie is wel mogelijk zeker toen de bevolkingsdichtheid heel laag was maar daar is dus per definitie niets over bekend en alleen te speculeren.
11 maanden geleden