Waarom haat een anti-semiet joden?

Arabisch hoort gewoon bij de semitische talen. Waarom wordt het niet bij arabieren gebruikt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De Joden hebben Christus gekruisigd. Daarom worden Joden gehaat. Ischa Meijer zei in een conference eens: en de volgende keer doen we het weer...

Antwoorden (4)

Ha, die Hersencel;

Antisemitisme is inderdaad vaak erg paradoxaal: vooral bij volken als Palestijnen, die zelf ook tot de semieten worden gerekend. Zuiver gesproken is antisemitisme dus een 'bredere' haat dan puur jodenhaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anders was het geen anti semiet geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat hun verteld is dat de joden christus gekruisigd hebben. Dat zijn ze gaan geloven. Vandaar die haat van de anti-semieten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit niet uit dat Joden gehaat worden, vanwege hun uitverkoren positie bij de God van de bijbel.
En dat nog wel, terwijl zij hem gekruisigd hebben.
Bovendien betreft het een volk, dat gezegend is met veel talenten. Vooral op economisch gebied. Door de eeuwen heen staan ze bekend als zeer succesvol.
Ik denk dat de afgunst hierop groot is.