Mag en kun je tegenwoordig nog wel topless op het strand lopen?

Sinds ik naar een documentaire hierover gezien heb op tv denk ik hierover na , sociale media is de grote oorzaak eigenlijk volgens hun en dat je op het strand gewoon schijt eraan moest hebben was de uitkomst ,
Maar het was mij niet helemaal duidelijk of het nou wel of niet mag officieel.
Weet iemand hier die deskundig bijvoorbeeld is hierop het antwoord ?
Ik wil graag ik topless zonnen op het strand , wat mij betreft geen probleem , als ik maar geen boete of iets dergelijks krijg , waar ik bang voor ben , vanwaar ook deze vraag

een jaar geleden
5.3K
Amadea
een jaar geleden
Ga dan naar een naaktstrand, daar kun je rondlopen zoals jij zelf wilt.
Inekez1
een jaar geleden
De regels kunnen per gemeente verschillend zijn. Alleen als in de APV van de gemeente waaronder het strand valt is geregeld dat het verboden is om topless op het strand te liggen, zitten of lopen kun je er een boete voor krijgen. Geen zin om dat uit te zoeken en wil je toch topless zonnen: volg dan gewoon de tip van Amadea, zo gek is dat idee niet.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Denk niet dat het door sociale media komt maar dat men wat preutser is geworden. Vorige eeuw was het ook de tijd van allerlei demonstraties. Denk dat het gewoon mag. Die opmerking van Amadea nog niet zo gek. Is ook geen oordeel maar een tip. Op het naaktstrand hóef je niet naakt te zijn. Zijn ook mensen die hun broekje aanhouden. Daar word je zeker niet aangekeken op je blote borsten.
Castle
een jaar geleden
Mij maakt het niet veel uit maar er zijn natuurlijk mensen die er aanstoot aan nemen. Ze willen niet dat hun kinderen dit zien. Soms vanwege cultuur en/of religieuze overwegingen. Dit zou onaangename confrontaties kunnen geven. Mijn inziens denk ik dat de 'topless'-vriendelijke stranden een goed idee zijn om (mogelijk) ruzievrij een leuke dag te hebben.

Antwoorden (1)

Topless zonnen mag in Nederland gewoon op ieder openbaar strand.

Helaas is de sfeer niet overal even open en vriendelijk om dit onbezorgd te doen. De NFN Open & Bloot heeft op deze website https://www.blootgewoon.nl/zonnen-zonder-topje-stranden/ een overzicht gemaakt met de stranden die volgens de vereniging ‘toplessvriendelijk’ zijn. Deze locaties zijn getipt als stranden waar je lekker relaxed topless kunt zonnen.
Antoni
een jaar geleden
Amadea
een jaar geleden
Maar er zit een behoorlijk verschil tussen liggen zonnen en rondlopen met bungelende borsten. De vraag is of het laatste toegestaan is. Het lijkt mij dat de gewoonte is even een hemdje aan te doen of een doek om te slaan voordat er een wandeling wordt gemaakt.