Jaloezie is dat wat je wel jezelf gunt, maar niet een ander...
En de oorzaak is, dat jij je minderwaardig voelt aan die ander...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat je jaloers op iemand bent.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jaloezie is aggressie gericht op iemand anders die iets heeft, of in de toekomst gaat krijgen wat jij wilt hebben.
De mentaliteit daarbij is dat er niet genoeg is voor iedereen (scarcity thinking)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jaloezie is het onvermogen een ander geluk en of plezier te gunnen.
In de relationele sfeer is jaloezie een stuk onzekerheid.