Wat is beter:Geen vrienden of nep vrienden?

bij mijn vrienden komt alles van één kant,ik moet alles betalen en doen waar hun zin in hebben

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5K

Het beste antwoord

wat vind je beter nep vrienden zijn mensen die misbruik maken van de goedheid van je. en die je niets terug geeft terwijl jij altijd maar klaar sta en als jij ze nodig heb dan zijn ze er niet voor jou en als jij er een keer niet ben zijn ze boos: dat zijn nep vrienden. maar geen vrienden lijk me ook zo eenzaam, je kan vrienden maken maar wees niet gelijk te lief kijk het is goed aan zo als spreekwoordelijk kijk eerst de kat uit de boom
en laat je niet met je sollen en als het een goed persoon is merk je dat wel als je goede mensen kennis heb
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (20)

Dan zijn het geen vrienden, maar mensen die je gebruiken. Echte vrienden laten iemand niet alles voor je betalen en houden bovendien rekening met elkaar. Dat zijn echte vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan beter geen vrienden hebben als "vrienden" die jou gebruiken.
Voor van alles en nog wat.
Ik zou met hiermee stoppen en mensen zoeken die jou echt waard zijn.
En waarbij alles van 2 kanten zou kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet je mee ophouden dan maar geen vrienden je moet niet over je heen laten lopen.. nu weet je pas wie je echte vrienden zijn !
zoeka ndere mensen dan maar niet zo populair maar ze zijn wel je vrienden ga geweoon wat meer met andere mensen om
nep vrienden zijn geen vrienden ze zijn nog niet eens de moeite waard om vrienden genoemd te worden

succes er mee!
13 jaar geleden
Beter is geen vrienden, deze misbruiken je alleen maar en als je hun zin niet geeft en niet voor ze betaald, laten ze je vallen als een baksteen.
Echte vrienden delen lief en leed en als het kan hun centen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen vrienden is beter. Dan kun je namelijk wel langzamerhand vanuit een normale situatie vriendschappen opbouwen.

Met de mensen die je nu om je heen hebt, blokkeer je het ontwikkelen van vriendschappen en kost het je je geld en je trots.
itsme
13 jaar geleden
Echte vrienden die liggen niet voor het oprapen.
En je komt er pas achter of het echte vrienden zijn als je er een tijd mee omgaat.
Dus door ervaring wordt men rijker.
Maar een echte vriend verliest je wel uit het oog,maar niet uit het hart.
Maar in jouw geval kun je ze dan beter niet hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry hoor maar lijkt wel zo,n amerikaanse tienerfilm,die hebben dat onderwerp aan de lopende band,ik hoef dit niet perse te beantwoorden he"want diep in je hart weet je het zelf natuurlijk ook wel ,kappen want dit is echt niet goed voor je zelfvertrouwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot nu toe heb jij alles betaald. Je hebt ze verwend. Het kan ook zijn dat ze denken dat je rijk bent en met veel plezier alles betaalt.
De eerstvolgende keer als ze je voorstellen ergens heen te gaan, zeg dan: ik kan helaas alleen voor mezelf betalen, het zit financieel wat tegen.

Nou, dan merk je vanzelf wie je echte vrienden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vele zijn de vrienden van een rijke zegt een spreuk.
Maar een andere spreuk zegt over een ware vriend:

" Een ware metgezel heeft te allen tijde lief, en is een broeder die geboren wordt voor [de tijd] dat er benauwdheid is."

Wil je dus erachter komen wie een echte vriend van je is dan zal je eens een situatie moeten maken waar ze geen beroep kunnen doen op je rijkdom.
Stel hen eventjes op de proef!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je zulke vrienden hebt,heb je geen vijanden nodig.Beter geen vrienden dan nep-vrienden,Wees je eigen"beste vriend''dan komen echte vrienden vanzelf.Je gaat uitstralen dat je zelfrespect hebt en dat er niet valt te spotten met je .Dat trekt de juiste mensen aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms zijn nep vrienden beter dan geen vrienden. Ruil ze in als je betere vrienden hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind al die minnetjes onterecht. Iedereen zegt wel zo lekker dat je ze maar moet dumpen, maar helemaal in je eentje is soms nog eenzamer. En als jij merkt dat je liever hen om je heen hebt dan alleen te zijn, kan je daar gewoon voor kiezen.
Soms zijn nep-vrienden beter dan geen vrienden, tja dat is gewoon zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens Fynnya
Allebei niet.nepvriendis eff iets anders.Je kan een vriend geen nepvriend noemen als het alleen om geld gaat.Misschien komt diegene wel uit zijn warme nest om jou s,nachts effe in Arnhem op te halen.En iemand die alles voor je betaalt hoeft perse ook niet je vriend te zijn.En geen vrienden is helemaal niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder enige twijfel: geen vrienden. Dan heb je namelijk meteen ook tijd, energie en motivatie om échte vrienden te zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit zijn geen vrienden, maar profiteurs!
Maar misschien ben jij zo'n iemand die gelijk z'n portemonnee trekt en denkt een ander "dat is gemakkelijk"

Zet ze voor het blok, wanneer je bv. op een terrasje zit, laat je een van hun betalen.
Als je dit vaker doet, dan krijg je gegarandeerd een reactie.

Doe vooral je eigen dingen die jezelf leuk vind.
Het is jouw leven, waarom zou een ander moeten beslissen wat je wilt doen.

Het lijkt net alsof je over je heen laat lopen, niet doen!
Neem het heft in eigen hand, durf nee te zeggen.

Diep in je hart weet je wel dat dit geen echte vriendschap is, dus stuur die neppers de laan uit.

Ik wens je succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de sociale psychologie zijn er twee stadia in het vormen van een vriendschap.
Eerste stadium:
Exchange vriendschap: een uitwisselings vriendschap, dus voor wat hoort wat. Je geeft wat, maar verwacht daarvoor wel iets terug.
Tweede stadium:
Communal vriendschap: je geeft iets maar verwachtdaarvoor niets terug, je doet het omdat je wilt laten zien dat je om de ander geeft en dat je het beste met de ander voor hebt. Maar uiteraard krijg je daar ook dingen voor terug, maar dat hoeft niet met gelijke munt te zijn, noch op hetzelfde moment. Het belangrijkste is dat mensen om elkaar geven, elkaar respecteren en het beste met de ander voor hebben.

De 'vriendschap' die jij beschrijft is een eenzijdige communal vriendschap en die bestaat niet. Dus kun je de mensen die jij beschrijft überhaupt vrienden noemen? Ik denk het niet. Dus eigenlijk heb je al geen vrienden, je hebt hooguit aanspraak en gezelschap. Maar daar betaal je vervolgens voor.

Dus in mijn ogen is de vraag niet of je beter geen vrienden of nep vrienden kunt hebben, maar wegen de kosten (betalen voor alles, geen inspraak) op tegen de baten (gezelschap, aanspraak)?
Die keuze kan ik niet voor je maken, dat zul je voor jezelf op een rijtje moeten zetten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nepvrienden zijn geen vrienden dus de vraag luid Geen vrienden of geen vrienden, dus geen vrienden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nep vrienden kunnen erger dan vijanden. Bij een vijand weet tenminste waar je aan toe bent.
Maar nep vrienden kunnen op een bijzonder manier gunstig zijn:
Het is belangrijk om te ontdekken wat is goed en wat is slecht in je leven en nep vrienden geven je een kans om jezelf ook te verbeteren door de ervaring die je doet. Je zal in de toekomst veel makkelijker de echte van de nep vrienden kunnen onderscheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neb vrienden zijn geen vrienden kan ik helaas uit eigen ervaring spreken .
Kwam er wel wat laat achter .
maar ook zonder (VRIENDEN )is er een leven hoor
Je heb ook nog je familie ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vervelende situatie joh...
Ik snap best dat je tot nu toe bij hen blijft, helemaal alleen zijn is ook erg eenzaam... en dan is nepvrienden misschien toch leuker.
Toch zou ik je aanraden om te zorgen dat deze situatie verandert.
Als je aangeeft niet voor hen te betalen, en ook mee te willen kunnen beslissen in wat er gedaan wordt, kunnen er 2 dingen gebeuren: ze veranderen hun gedrag, of ze stoppen de 'vriendschap'.
Als ze veranderen, kan je kijken of je het dan wel leuk genoeg vindt.
Eindigen ze de vriendschap, dan ben je even alleen, maar met wat moeite kan het best zijn dat je na een tijdje andere vrienden gemaakt hebt, die wel echte vrienden zijn. Zet jezelf ertoe om regelmatig met andere mensen een praatje aan te knopen, dan is de kans groot dat het met sommige mensen klikt en je er uiteindelijk met hen een leuke vriendschap opbouwt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om te weten of ze echt je vrienden zijn, wees gewoon eerlijk wat je ervan vind dat je alles moet betalen en dat ze gewoon de rekening moet delen.of van te voren afspreken dat je de rekening deelt.

Toegevoegd na 5 minuten:
En het is beter om geen vrienden hebben dan nep vrienden waar jij dan alles voor moet betalen....1 en zijn niet eens vrienden+ je moet voor je vrienden betalen die die niet eens je vrienden zijn, dat is wel heel erg zonde van je geld, terwijl je gewoon jezelf kan verwennen lekker shoppen voor je zelf