Wat is het Stappenplan voor verhuizen?

Ik wil dit jaar verhuizen van Drenthe naar Gelderland. Samen wonen bij mijn vriend.
Ik heb een vast contract in de zorg in Drenthe.

(1)- moet ik mij eerst bij de gemeente inschrijven in Gelderland om samen t wonen en gelijk bij hem intrekken.
(2)- moet ik gelijk naar een baan zoeken in Gelderland. Vast verblijf in Drenthe tijdelijk bewaren. Daarna ontslag nemen in Drenthe en bij mijn vriend inschrijven?

Als ik optie 2 kies, zoekend in Gelderland een baan. Ik verblijft nog in Drenthe hoe zit het met reiskosten vergoeding?

- hoe moet ik het op papier neerzetten?
- Word de reiskosten vanuit mijn vriends adres gerekend?

Zijn er nog meer mensen die naar een andere provincie verhuizen, hoe was de stappenplan van dat?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.4K
ronron1212
2 jaar geleden
Je kunt toch eerst solliciteren naar een baan in gelderland. Als je die hebt heb je toch de mogelijkheid even vrij te nemen om te verhuizen naar gelderland en je daar dan bij de gemeente in te schrijven.
Poet
2 jaar geleden
Nog even wat vragen:
Ga je bij hem in een huis dat hij al heeft? Heeft hij dat gehuurd of is het van hem?
Zonee: hebben jullie al een huis gehuurd of gekocht?
Woon je nu bij je ouders? Of huur je? Of heb je een eigen huis?
Dat het een andere provincie is maakt trouwens niets uit. Daardoor hoef je niets te doen.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@poet, ik woon bij mijn ouders nog in.
Hij woont al op zichzelf in een huurwoning.

Antwoorden (2)

Er is natuurlijk geen standaard stappenplan, want dat hangt af van wat jij wilt. Je vriend heeft al een huis begrijp ik eruit. Dat maakt het een stuk makkelijker. Het beste lijkt mij om dan eerst een baan te zoeken in Gelderland, dat is in de zorg vast snel voor elkaar. Geef eventueel in je sollicitatie aan dat je gaat verhuizen en daarom solliciteert. Je hebt een opzegtermijn bij je oude baan, dus je kunt pas beginnen na het verloop van die termijn. Als je dat een keer allemaal duidelijk hebt, kun je de verhuizing regelen en plannen. Ik zou dat gelijk laten lopen met je nieuwe baan. Eventueel zorg je voor een gat tussen je twee banen, zodat je even tijd hebt voor de verhuizing. Als je over bent, schrijf je je in bij je vriend. Je geeft je nieuwe adres door aan je nieuwe werkgever. Je reiskosten worden berekend op basis van het adres waar je officieel woont, maar meestal zit er wel een max op het aantal kilometers dat je vergoed krijgt.
2 jaar geleden
Er is geen pasklaar antwoord op deze vraag, omdat het beste stappenplan voor verhuizen afhangt van uw specifieke behoeften en situatie. Enkele algemene tips om u op weg te helpen zijn echter:
1. Evalueer uw huidige situatie en maak een lijst van voordelen en nadelen. Dit zal u helpen bepalen welke factoren voor u het belangrijkst zijn wanneer u een verhuizing overweegt.
2. Doe onderzoek en overweeg al uw opties. Dit omvat het onderzoeken van verschillende buurten, woon-werkverkeer opties, scholen, enz.
3. Maak een budget en houd je eraan. Verhuizen kan duur zijn, dus het is belangrijk om je uitgaven in de gaten te houden en binnen je budget te blijven.
4. Plan vooruit en geef uzelf genoeg tijd; neem geen overhaaste beslissing