Klopt het dat er op nieuwe bankpassen geen chipknip meer zit?

Ik kreeg net een man bij mij aan de balie die kwaad werd op mij omdat de kopieermachine alleen op chipknip werkt. Hij zegt dat hij net een nieuwe bankpas heeft, en dat deze geen chipknip meer heeft.

Dit omdat in 2014 de chipknip gaat verdwijnen. (dit klopt)

Maar ik geloof deze man gewoon niet. Ik denk dat hij liegt, of niet snapt hoe een chipknip werkt. Ik kan me niet voorstellen dat banken nu al de chipknip schrappen terwijl het op zo veel scholen en parkeergarages nog steeds veel gebruikt word.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dat bepalen de banken per bank zelf. De chipknip gaat er overigens uit omdat hij zo weinig wordt gebruikt. Uit de bron: Zit er op betaalpassen die in 2013 en 2014 uitgegeven worden nog wel Chipknip? Dit is aan individuele banken. Over het algemeen zal de bestaande strategie voor het aanbieden van Chipknip voorlopig gehandhaafd blijven.

Bronnen:
http://www.chipknip.nl/Zakelijk/Pages/Veel...

Op de nieuwe passen zit wel een chip maar daarvan kan de chipknipfunctie uitgeschakeld zijn. Dat is aan de bank die de pas uitgegeven heeft. De trend is om op termijn over te gaan naar contactloos betalen met de nieuwste kaarten. De pas is dan voorzien van een RF chip waarmee je snel betalingen kunt doen door deze in de buurt van de terminal te houden. Er hoeft dan ook geen pin meer ingegeven te worden. De chipknip is iig voor dood verklaard door de banken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100