Klopt het dat er op nieuwe bankpassen geen chipknip meer zit?

Ik kreeg net een man bij mij aan de balie die kwaad werd op mij omdat de kopieermachine alleen op chipknip werkt. Hij zegt dat hij net een nieuwe bankpas heeft, en dat deze geen chipknip meer heeft.

Dit omdat in 2014 de chipknip gaat verdwijnen. (dit klopt)

Maar ik geloof deze man gewoon niet. Ik denk dat hij liegt, of niet snapt hoe een chipknip werkt. Ik kan me niet voorstellen dat banken nu al de chipknip schrappen terwijl het op zo veel scholen en parkeergarages nog steeds veel gebruikt word.

10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn broer heeft een nieuwe pas(van de ABN)en daar zit idd geen chipknip meer op.
Dus die man zal best wel gelijk hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij werkt bij de bank voldenlmort? Doe je huiswerk eens.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Pardon? Wanneer heb ik gezegd dat ik bij de bank werk? Ik werk helemaal niet bij een bank. Nooit gewerkt ook.
Ik twijfelde gewoon aan wat die man mij vertelde. Dat mag toch?
Antoni
10 jaar geleden
Niet alle balies zijn bij een bank...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oei ik zou dat echt missen, ik betaal mijn parkeergeld als ik boodschappen doe of naar het ziekenhuis moet altijd met chipknip!
Kristal
10 jaar geleden
Pelle, als je een smartphone hebt kan je een appje downloaden waarop je via je smartphone kan betalen.
Misschien een idee?

Het beste antwoord

Dat bepalen de banken per bank zelf. De chipknip gaat er overigens uit omdat hij zo weinig wordt gebruikt.

Uit de bron:
Zit er op betaalpassen die in 2013 en 2014 uitgegeven worden nog wel Chipknip?

Dit is aan individuele banken. Over het algemeen zal de bestaande strategie voor het aanbieden van Chipknip voorlopig gehandhaafd blijven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op de nieuwe passen zit wel een chip maar daarvan kan de chipknipfunctie uitgeschakeld zijn. Dat is aan de bank die de pas uitgegeven heeft. De trend is om op termijn over te gaan naar contactloos betalen met de nieuwste kaarten. De pas is dan voorzien van een RF chip waarmee je snel betalingen kunt doen door deze in de buurt van de terminal te houden. Er hoeft dan ook geen pin meer ingegeven te worden. De chipknip is iig voor dood verklaard door de banken.