Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is precies bekwaam en hoe word je het?

en wat is het tegenovergestelde (behalve onbekwaam)?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik snap het nog steeds niet goed. Zal wel aan mij liggen. Kan iemand het in jip & janneke taal vertellen?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik snap het nog steeds niet goed. Zal wel aan mij liggen. Kan iemand het in jip & janneke taal vertellen?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik snap het nog steeds niet goed. Zal wel aan mij liggen. Kan iemand het in jip & janneke taal vertellen?

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik snap het nog steeds niet goed. Zal wel aan mij liggen. Kan iemand het in jip & janneke taal vertellen?

Toegevoegd na 22 minuten:
daar ging iets echt serieus mis haha

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

1.(van een persoon) in staat om bepaalde taken goed uit te voeren; competent

het tegenovergestelde is onbekwaam

http://nl.wiktionary.org/wiki/bekwaam
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Incapabel is het tegenovergestelde. Bekwaam wordt je als aanleg hebt en veel oefent....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bekwaam bent, betekent het dat je een taak op de goede manier kunt uitvoeren. Ben je onbekwaam dan ben je onkundig. Je kunt het niet.

Toegevoegd na 19 seconden:
Je bent niet geschikt voor de taak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat iemand ergens bekwaam in is, als die persoon dat ergens heel goed kan.
Dus van iemand die heel goed kan schilderen. Kun je zeggen; hij is daar heel bekwaam in.

En als iemand onbekwaam is betekend dat dat hij iets (nog) niet kan.

Toegevoegd na 4 minuten:
Oh ben ik helemaal vergeten te zeggen hoe je het wordt.

Vaak door heel veel te oefenen, dan kun je jezelf ergens in bekwamen (er dus goed in worden).

Maar natuurlijk zijn er soms ook dingen wat ook met heel veel oefenen niet gaat lukken.
Ik zal bijvoorbeeld nooit bekwaam worden in gitaarspelen (want ik heb totaal geen gevoel voor melodie). Dus ik ben daarin vreselijk onbekwaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand die bekwaam is in zijn werk b.v.weet precies wat en hoe hij dat moet doen.Echter iemand die onbekwaam is voor zijn werk moet altijd in de gaten gehouden worden.Hij Zij kan het dus niet goed(onbekwaam)Hij Zij kan het wel goed (bekwaam).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekwaam betekent geschikt. Het tegenovergestelde is ongeschikt.
Het kan trouwens heel goed zo zijn, dat iemand die ergens bevoegd voor is, toch niet bekwaam is.
Je hebt gediplomeerde onderwijzers, advocaten, hulpverleners, en noem maar op, die er een ongelooflijk potje van maken.
Leraren bijvoorbeeld, kunnen dan wel alles over hun ' vak' geleerd hebben, maar dat zegt niets over geschiktheid om een klas in het gareel te houden.
Tegelijkertijd kan iemand die datzelfde vak als/uit hobbie bestudeerd heeft , een natuurtalent zijn op het gebied van aandacht vasthouden en gezag uitstralen. Dit zou een zeer bekwame leraar kunnen zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding