Wat heeft het voor zin om je handen tijdens een gesprek te gebruiken?

Het valt me op dat de ene persoon handen echt gebruikt om woorden kracht bij te zetten, waar anderen dit niet doen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Door visuele prikkels krijgen je woorden inderdaad meer kracht. Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al. Niet iedereen heeft dezelfde manier van expressie. Net zoals dat sommige mensen hun ogen en wenkbrauwen meer gebruiken dan anderen (botox buitenwegen gelaten). Daarom gebruiken sommige mensen meer lichaamstaal dan anderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Omdat communiceren met heel je lichaam gebeurd en de ene persoon iets lichamelijker is dan de ander.

Het is onmogelijk communiceren met alleen uitgesproken woorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die zijn handen gebruikt heeft geen beperkingen in zijn uiten en is derhalve eerlijker in zichzelf te laten zien zoals die is... Bijna altijd zijn de handen verborgen of geremd in het bewegen op het moment dat er leugens verteld worden... Desmond Morris heeft dat in zijn boeken goed laten zien over lichaamstaal...

Het is een expressiehulp bij het spreken... Van Osho is bekend dat hij niet kon spreken als hij zijn handen niet mocht of kon gebruiken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit heeft zeker zin! Gouden regel van mijn opleiding is 80% van je overkomen in non verbaal.. Dus maar 20% gaat uiteindelijk maar met praten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat maakt een verschil tussen een verkoper en een boodschapper....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om de gesproken communicatie te ondersteunen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ut zit hem in het feit dat 80% (uit mijn hoofd) van de communicatie non-verbaal is. Handen, mimiek, lichaam enz. kan je dus heel goed gebruiken om je woorden kracht bij te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het spreken van sommige mensen doet de hersenen impulsen geven die leiden tot gebaren via de samentrekking van spieren. Die personen kunnen er niet onderuit, ze ondergaan onvrijwillig deze lichamelijke taal om zich uit te drukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK doe niet anders, het geeft mij ook meer concentratie om op woorden te komen in een gesprek, vooral als ik zaken moet uitleggen in mijn werksituatie, ben ik mij ervan bewust dat ik mijn handen gebruik. Ook de nadrukken op een onderwerp te verstevigen gebruik in mijn handen. Zelfs een duim omhoog gebruik ik veel! hihi
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat gebarentaal ook veel verteld bij een gesprek...
En aandacht optrekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gesticuleren, wordt dat ook wel genoemd.
om je betoog meer kracht bij te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lichaamstaal gebruiker is meestal enthousiaste vertellers!