Kan een lagere school van groep 1 tot 8...de kleuters VERBIEDEN om vleeswaren (beleg) op brood mee te nemen naar school?

Dit...omdat het beledigend zou zijn naar de Islamitische kinderen in de klas.
Je kunt toch niet op grond van geloof..de anderen iets verbieden...iets wat hier heel normaal is om op je brood te doen en al EEUWEN gebeurd.

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik maak echt geen grapje. Dit is helaas de waarheid.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Islamitische kinderen die op een Nederlandse school zitten kun je nimmer verplichten voedsel tot zich te nemen , wat in strijd is met hun geloof, van de andere kant kan een Nederlandse school nimmer gangbaar Nederlandse vleeswaren verbieden voor kinderen ivm, het geloof van Moslims in de klas, ook als dat de leerkracht zelf is. Het moet @#$$$%%$$# niet gekker worden. We leven in NEDERLAND punt uit. De leerkracht die dit bedacht heeft, mag deze Islamitiscxhe regels niet algemeen geldend maken op een Nederlandse school. Anders zouden Nederlandse - niet-islamitische- kinderen geislamiseerd worden.Dat is onaanvaardbaar in het openbaar onderwijs maar waarschijnlijk ook in het bijzonder onderwijs. Met dezelfde soort argumenten dat homo's in het Christelijk onderwijs als docent geaccepteerd MOETEN worden, moeten Nederlandse kinderen tegen vormen van discriminatie (door hun voedsel te verbieden) door leerkrachten beschermd worden. Ik ben NIET voor Wilders mar wel tegen wildgroei.

Volgens mij kan dit alleen maar wanneer dit een Islamitische school is. Zoniet dan zou ik samen met andere ouders contact opnemen met de gemeente om een protest in te dienen.

Op een openbare school kan dat niet. Echter, als je een joodse of islamitische school hebt (Welke ook zo specifiek is opgezet) kan het wel. Daar kan je bepalen dat bepaalde dingen in strijd zijn met religie.

Dit gaat wel heel erg ver. Nog even en de meisjes mogen niet meer met onbedekt hoofd, omdat losse haren in verzoeking brengen..Als ik zulke dingen hoor, begrijp ik echt dat de PVV zo populair is geworden. Dit is echt de omgekeerde wereld. De schoolleiding zou moeten beseffen dat dit soort dingen als splijtzwam werken. Nooit accepteren! Je kind gewoon meegeven wat je gewend was en wat het kind lekker vindt. ( Briefje erbij doen, voor het geval het in beslag genomen wordt en het kind niets te eten heeft. Geef aan dat je er dan serieus werk van maakt) Verder de schoolleiding benaderen en aangeven dat dit een onacceptabele maatregel is, waarvan je wilt dat deze per direct wordt ingetrokken. Eerlijk gezegd zou ik mijn kinderen niet graag naar een school met zulke ideeen laten gaan. Ik vind het gewoon eng.

Baas in eigen buik, toch? Zo'n verbod moet gewoon maximaal genegeerd worden. Ik zou best wel graag met zo'n schoolleiding in discussie gaan. Alle mensen Het is, nu ik er nog even wat meer over nadenk, toch te gek voor woorden dat instanties die onze kinderen op moeten voeden, zulke besluiten nemen? Wellicht is het niet eens nodig om met zulke lui in discussie te gaan; ik zou eigenlijk direct mijn kids van die school halen en elders naar school laten gaan. Als iedereen dat maar doet, kunnen ze fijn de moslimschool beginnen die ze blijkbaar graag willen. Overigens is dit geen verwijt richting (de ouders van) de moslims op die school. Als je het hen zou vragen, denk ik dat ze niet eens willen dat er op zo'n manier rekening met ze wordt gehouden. Het enige wat er nu gebeurt is dat de begrips-kloof tussen moslims en niet-moslims weer met enkele meters groeit. Alle mensen wat een onwaarschijnlijk dom gebeuren...

Dit gaat wel heel ver. Diend een MOTIE in die ondersteund wordt door handtekeningen :)

Nee, dit is niet te verbieden. Iemand stuurt hun kinderen toch zelf naar die school??

Alleen de kleuters wordt het verboden? Dan lijkt het mij meer een 'actie' van één leerkracht dan van de hele school. Maar een beetje school heeft een MR. daar kan je dit toch wel aankaarten?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100