Antarctica heeft verreweg het kortste volkslied ter wereld.

Het heet: Brrrr brr

Het langste is mij niet bekend, maar volgens één der andere antwoorden hier zou dit Griekenland moeten zijn.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het langste is van griekenland/cyprus met 158 coupletten
het kortste zoeken we even op

Toegevoegd na 1 minuut:
japan heeft 1 van de kortste met 11 maatregelen en 32 karakters
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken

Instrumentaal"Negaraku" (soms ook "Negara Ku") is het volkslied van Maleisië.

"Negaraku" werd het volkslied van Maleisië in 1957, toen het Aziatische land onafhankelijk werd van Groot-Brittannië. De titel betekent: "Mijn Land" (negara: land, ku is kort voor aku: ik). De melodie is geleend van het lied Terang Bulan dat destijds erg populair was. Negaraku is een van de kortste volksliederen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Japanees volkslied met vier regels volgens de opgegeven bron...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het Japanse volkslied is niet het kortste ter wereld. Wel is de tekst het oudste, dus wat dat betreft toch een record. (En het Wilhelmus heeft de oudste melodie!).
Het kortste volkslied ter wereld is dat van Oeganda. Dat heeft slechts negen maten.
Dat van Griekenland is inderdaad het langste.
Amadea