Ik voel me niet op mijn gemak in een discotheek, hoe kan ik dit verbeteren?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik vond het vroeger heel leuk, maar nu voel ik me niet op mijn gemak in de mensenmassa.

13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En verder: wíl je er iets aan doen, of heb je het idee dat dat moet? Niet iedereen vindt de discotheek een leuke manier van uitgaan, en dat hoeft ook niet.

Het beste antwoord

t zal de leeftijd misschien wel zijn , want ik herken het wel een beetje.
vroeger toen ik een jaar of 16 was kon ik niet wachten tot het weer zaterdagnacht was. lekker lachen en kletsen af en toe een beetje dom hupsen op de dansvloer (want echt dansen kan ik t niet noemen. Ik ben a ritmisch.) Iedereen in de disco was ongeveer van de zelfde leeftijd en vond het zelfde leuk. Ik kon bij wijze van spreke in mijn uppie daar heen zonder me te vervelen.
Daar moet ik nu niet meer aan denken.
De oplossing voor mij was om met een groep leeftijdsgenoten te gaan.
dat hielp me echt om de nacht om te krijgen , al hebben we als we met een groep gaan wel even voor die tijd overlegd naar wat voor tent we gaan. Want de ene vind bijvoorbeeld dat ze geen leuke muziek draaien in de ene tent , en de ander voelt zich bijvoorbeeld niet op zijn gemak vanwege de vaste bezoekers van een bepaald cafe.
Geen idee of een avondje in de disco met een groep dan wat voor je is. Mocht je je ook niet echt op je gemak voelen met meerder bekende personen om je heen , dan is het waarschijnlijk verstandiger om gewoon niet meer naar de disco te gaan.
Maar gewoon lekker naar een restaurantje om een hapje te eten, daarna naar de film en daarna lekker weer naar huis om daar vervolgens nog even lekker een wijntje te nemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan ga je toch ergens anders naartoe.

Als jij je er niet lekker bij voelt en erg ongemakklijk dan zijn er 2 keuzes: je gaat wat anders doen of je past je aan, de laatste is vaak erg moeilijk en kan vaak ook slechte resultaten leveren, de tweede kan ook erg moeilijk zijn zoals: als je vrienden daar wel naartoe willen gaan.

Als jij je gaat aanpassen dan moet je eerst nagaan waarom jij je niet op je gemak voelt; je houd niet van de drukte, je durft niet los te gaan, je bent bang dat mensen naar je gaan kijken of je uitlachen.

Tip: Het maakt niet uit wat VREEMDE mensen van je denken je bent daar voor plezier en wilt graag geniet, dus gewoon negeren.

Ik hoop dat je hier iets aan heb!!
mvg adam

Toegevoegd na 59 minuten:
Weet je ook waardoor het komt??
Het leuke aan de Discotheek is dat het geen verplichting is, de Discotheek is een ontspanning maar als jij je er niet ontspannen bij voelt dan ga je toch wat anders leuk doen er zijn genoeg andere leuke dingen, probeer het dan aan je vrienden uit te leggen die begrijpen het vast wel.

en veel succes!! ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies daarom ging ik vroeger "in mijn jeugd" na twee of drie keer ook niet meer naar de disco en lekker met vrienden naar een danscafé in Utrecht. Kun je toch dansen en het is niet zo stervensdruk dat je geen plek meer voor jezelf hebt en iedereen gedwongen lichamelijk contact met elkaar moet maken om er nog ergens langs te kunnen of te dansen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja dat kan zomaar veranderen he, als je je niet prettig voelt in de drukte kan je beter een leuk terrasje pakken.

Is het echt de drukte waar je je niet prettig bij voelt?
Of voel je je onzeker over jezelf?
Of benauwd het je, dat je niet meteen naar buiten kan in de drukte?
Het is goed om hier over na te denken.
Het moet in ieder geval leuk zijn om uit te gaan, vermaak je je niet dan is het zonde.
Maar probeer achter de reden te komen, en daar iets mee te doen.
Hangt er dus echt af in welke mate je het vervelend vind.
Probeer er samen met n vriendin over te praten.

Sterkte en succes!