Wat zijn Emo-meisjes precies?

Om wat voor sub-cultuur gaat het? Zijn het alleen vrouwen, of ook mannen en ouderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
45.7K

Het beste antwoord

‘Emo’ is afgeleid van emotioneel. Emotionele tot impulsieve buien zijn dan ook kenmerkend voor de emo cultuur. Emo’s worden doorgaans beschreven als verlegen, gevoelig, emotioneel en teruggetrokken. Buitenstaanders verwarren Emo’s nogal eens met Gothics en zien Emo’s vaak als mensen die zielig en eenzaam zijn en moeilijk contact kunnen leggen met anderen.
Emo’s luisteren voornamelijk naar emocore (emotional hardcore) en screamo (schreeuwerige emocore). Ook luisteren Emo’s wel naar poppunk en andere alternatieve rockstijlen, voornamelijk met teksten die gaan over gevoelens.
Emo’s dragen ( baggy of superskinny) jeans, een shirt (veelal van een bepaalde emo band) of een (sport)vestje en all-stars of sneakers (het liefst oude/beschadigde). Piercings worden ook veel gedragen. Het kapsel is vaak het meest opvallend. Emo’s hebben vaak stijl zwart of heel donkerbruin (geverfd) haar, asymetrisch geknipt en met een lange lok voor het gezicht.

Toegevoegd na 14 minuten:
De emo-subcultuur is een enorme hype bij twaalf- tot zestienjarigen. Zowel jongens als meisjes. Vermoedelijk heeft het te maken met de groei naar volwassenheid: ze zijn op zoek naar hun eigen identiteit. Oudere mensen hoeven zich over 't algemeen niet op zo'n specifieke manier te onderscheiden van anderen om door een bepaalde groep te kunnen worden geaccepteerd.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voornamelijk vrouwen maar ook mannen.

Het is een soort muziekstijl die uiteindelijk een levensstijl geworden is.

Emo's zien zichzelf als een afsplitsing van de gothic-subcultuur. Veel aanhangers van de Gothic-subcultuur spreken dit echter tegen. Het argument dat hierbij wordt gebruikt is dat Gothic voortkomt uit New Wave, terwijl de oorspronkelijke Emocore-muziek, een aftakking van Hardcore punk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heej cool! Dank voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt niet hoe kunnen mannen onder emo-meisjes vallen?