Mijn ex wilt mij aangeven bij de politie voor mishandeling wat niet gebeurd is. Krijg ik problemen?

Ik heb haar meerdere malen weg geduwd omdat ze me aanvloog. Ze heeft een heftige vorm van borderline en slikt daar zware medicatie voor. Ik heb niet eens een klap uitgedeeld en ze zit zogenaamd onder de blauwe plekken. Ze sloot me op en ik dreigde de politie te bellen als ze niet open zou doen. Dus ik 112 bellen en zij vloog me aan en schreeuwde alles bij elkaar. Ik duwde haar weg en ze viel hard. Uiteindelijk deed ze de deur open. Blijkbaar als je 112 belt wordt alles opgenomen. Dus dat kan ik dan als bewijs gebruiken dat ze me op heeft gesloten want dat vertelde ik de politie ook op dat moment, de politie hoorde haar ook agressief schreeuwen. Als ik daar aangifte voor doe. Staat daar een straf op dat ze me had opgesloten?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.4K
nounka
4 jaar geleden
Ik zou al zeker zorgen dat je een kopie van dat gesprek / uitgeschreven versie van de politie in handen krijgt. Ook eventueel andere voorvallen documenteren en liefst met bewijs. Ook haar borderline en de medicatie zijn misschien in je voordeel. Hoe ze het in Nederland bekijken weet ik niet. Ik zou zelfs niet weten hoe zo iets in België verloopt. Maar denk wel dat de man vaak eerst met een scheef oog zal bekeken worden.
Thecis
4 jaar geleden
@nounka,
Ik denk dat u daar zeker gelijk in heeft. Echter zal de politie de opnames ook eerst beluisteren voordat zij op actie over gaan (meestal). @Petervaldo
Kijk uit met deze situatie. Houd bewijzen goed bij en zorg dat er een dossier komt wat aantoonbaar is (ik zei vs zij zei is helaas geen bewijs).Mensen met borderline (is een heel breed begrip) zijn over het algemeen zeer bedreven in het manipuleren van andere mensen. Ook agenten e.d. zijn hier zeker vatbaar voor (zoals elk ander mens). Dit kan nog wel eens lastig worden.
Ze kan ook eventuele (gezamelijke) vrienden manipuleren. Die vrienden hebben geen absoluut bewijs nodig zoals justitie dat wel wil / moet hebben. Dat kan de zaken nog wel eens lastig maken. Maar het meest moeilijke is nog wel dat ze het waarschijnlijk niet expres doet. Dit hoort bij Borderline, net zoals iemand met dyslexie bepaalde woorden / constructies gewoonweg niet ziet. Succes!
Pieterke
4 jaar geleden
112 gesprekken worden inderdaad opgenomen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
In geval van twijfel zou ik ook eventjes contact opnemen met het Juridisch Loket.

Antwoorden (1)

Zou kunnen, ik zou het wel melden, waarschijnlijk krijgt ze een waarschuwing. Misschien is het handig om een straatverbod te vragen... Klinkt heftig, maar stel je voor dat ze wraak wil, niet echt fijn.