Er zullen zo’n 2000 full-time leraren nodig zijn om het tekort weg te werken.
Momenteel staan er 3500 onderwijsvacatures open.

Cijfers laten zien dat er over vijf jaar een tekort zal zijn van 1970 fte bovenop de huidige situatie. In deze voorspelling zijn de positieve resultaten van 2019 nog niet meegeteld, zoals de komst van bijna 850 zij-instromers en de toename van onderwijsondersteunend personeel met 18 procent.
SimonV