Kan de politie je je bekeuren als je door oranje rijdt?

Maakt niet uit wat voor vervoersmiddel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.4K

Het beste antwoord

Bedoel je het licht dan is het nee!
Bedoel je ons oranje dan is het knap asociaal;-)
En dan mag het wel!!

Toegevoegd na 56 seconden:
In Apeldoorn was het ook geen suc6..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Alleen als je de maximumsnelheid overtreedt, verder volgens mij niet.
13 jaar geleden
ze kunnen het wel doen, alleen is het niet strafbaar. jij zult moeten bewijzen dat het echt oranje was en niet rood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag, als het verkeerslicht op oranje staat, doorrijden. De bedoeling is dat, als je vanuit de verte ziet dat het licht op oranje staat, al afremt. Mocht dit niet meer lukken omdat je bijvoorbeeld al te dichtbij bent, dan is dit echt niet strafbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, en dat is ook logisch: oranje (officieel geel) licht betekent dat je moet stóppen, niet dat je mag doorrijden. Met als enige uitzondering dat je door mag rijden als je niet meer kunt stoppen zonder gevaar te veroorzaken.

Dus als een agent ziet dat je genoeg ruimte had om te stoppen, en je rijdt toch door oranje, dan krijg je een dikke vette boete.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij camera bewaking geldt, dat je een bekeuring krijgt wanneer je als het stoplicht op rood springt nog op het middenvierkant bent. Ik denk dat dat de wet is.

Meeste mensen denken, dat ze bij geel door mogen rijden, onder voorwaarden mag dat, maar dan moet je bij rood wel weg wezen. Dat is terecht, want de auto's van links en rechts komen aanrijden en geven gas,