Is 'omringd zijn door een meute ontevreden azijnpissers en daar triest van worden' een legitieme reden om te emigreren?

Vaak wordt als reden voor emigratie gegeven dat er vanalles mis is met Nederland. Voor mijn gevoel is er weinig mis met Nederland en mag het overgrote deel van de Nederlanders zijn zegeningen tellen, maar ik word moe van het gezeur van mijn landgenoten over wat er allemaal mis is.

Wat moet ik doen? Emigreren of alle azijnpissers negeren en tegen de verdrukking in optimistisch blijven?
En als het emigreren is: in welk land wonen procentueel de meeste optimisten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
rose
13 jaar geleden
Gewoon optimistisch blijven, Stippel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar Aruba, Stippel! En neem je kinderen mee! Uw kinderen zullen toch niet zoveel zeuren? En neem anders een vakantie naar Aruba met uw kinderen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vandaar mijn keuze 4 en een half jaar geleden te vertrekken uit nederland
mooi land ... maar idd ...
rose
13 jaar geleden
Ik denk dat de meeste optimisten, per cent, in Nederland wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje Ietjeuh, jij bent aan vakantie toe, he? En raad eens waar naar toe? Been there, done that, next! Maar Arubanen kunnen ook lekker zeuren over hun 'gobierno' hoor!
rose
13 jaar geleden
Kun je niet een weekje ergens in een boom gaan hangen?
Snuffel
13 jaar geleden
Krijg er ook zo nu en dan een punt hoofd van. Wat een gezeik elke keer. Neem de dingen eens zoals ze zijn. Als ik dat zeg, vinden ze mij weer lastig, die azijnzeikers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In elk land hebben ze wat te zeiken.

Het beste antwoord

Je zou je beter omringen met mensen die niet zeuren. Die wel tevreden zijn met hun leven, die zijn er naar mijn idee genoeg!
En zélf ook niet zeuren over zeurende mensen, want door je vraag, ben je eigenlijk niet anders, dan degene waarover je klaagt......ook jij klaagt... :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! Een mens moet toch wat hebben om over te miepen, he? Gelukkig doe ik het alleen op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het leven zélf leuk maken, dus lekker optimistisch blijven en laat de zuurpruimen maar mopperen :) Ik lach ze altijd uit, dat helpt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hear, hear! +1

Andere antwoorden (16)

Ja hoor, dat is wat mij betreft een perfecte reden om te emigreren.

Het zal je niet zoveel helpen, overal houden mensen van zeuren. Maar waarschijnlijk ben je het beste af in een gated community in India. Door de nabijheid van echte armoede zien de meeste mensen daar wel in dat ze het goed hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Er zijn geen statistieken van het optimisme van inwoners van landen. Wel van het geluksgevoel van de inwoners. In dat opzicht moet je in Denemarken zijn.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denemarken is leuk! Wie weet moet ik dat maar doen, ik zou de enige in de familie niet zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denemarken is zeker top, maar ik ken ook genoeg Denen die een behoorlijk potje kunnen zeiken
Als je er van overtuigd bent,dat er in je nieuwe vaderland minder azijn zeikers rondlopen en je daar goed je brood kunt verdienen,heeft dat idd de voorkeur. Zo niet,aanpassen en met de stroom mee pissen. Het land van de onbegrensde mogelijkheden en bakermat van veel SF schrijvers?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, emigreren om die reden is niet legitiem.
Het zal voor velen de druppel zijn die hen er toe laten besluiten.
En wees eerlijk in elk land is toch ook wel wat te vinden waar je ontevreden over kunt zijn.
Het meest optimistische land?, ik denk een rijke oliestaat waar werken bijna overbodig is en iedereen barst van het geld.
Maar misschien gaan ze daar ook wel weer over lopen klagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb je wat,daar laat je wat.Oftewel bij sommige mensen is het gras altijd groener aan de andere kant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tenzij je geen bezwaar hebt om op een onbewoond eiland te wonen, denk ik dat het verder niet heel veel uitmaakt waar je woont. Ontevreden azijnpissers zijn overal, dat zit, naar ik vrees, in de menselijke aard.

Ik denk dat volledig negeren ook niet zal lukken, tenzij je onder een steen verschuild, maar je kunt wel het langs je heen laten glijden...lekker laten lullen.

Maar mocht je een land gevonden hebben waar het anders is, laat het me weten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stippel, ik heb ooit tegen mijn vrienden betoogd (ik heb het nu over de jaren 80) dat er met Nederland van alles mis is, dat er een hoop zou moeten/kunnen veranderen, dat Nederland eigenlijk in zijn geheel opnieuw ingericht moet worden, maar dat ik niet in een ander land zou willen wonen.

Daar sta ik nog steeds achter

We hebben het hier inderdaad erg goed, in Nederland (althans, de meesten). Maar dat betekent niet dat het niet beter kan.

Ook dat is optimisme!

Blijf lekker bij ons en doe mee met ons feestje (en help aan het eind van de avond even met opruimen).
13 jaar geleden
t is het proberen waard. maar wat zal het je tegenvallen!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
O nee hoor, ik heb het ooit eerder gedaan dus ik weet wat ik kan verwachten. Ben daar volgens mij wel realistisch over.
Dat is de reden dat op vakantie denkt men vaak , ik zou hier willen blijven. Maar helaas de gras lijkt altijd groener bij de buurman, maar wacht tot dat je de vuile was in zijn huis zal ruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken heel wat ex-pats (via internet) die, of vanwege huwelijk of omdat ze het hier niet meer zagen zitten, geëmigreerd zijn. Na enkele jaren blijkt het nieuwe land tamelijk vaak niet te bevallen. Ze worden depressief en raken verbitterd. Zij zijn dus de nieuwe azijnpissers in dat nieuwe land. Ik zou er dus nog maar eens goed over nadenken of ik Nederland zou willen inruilen voor een onbekende toekomst elders, als ik jou was. Een land met louter optimisten bestaat niet.
13 jaar geleden
Naar Haïti of een ander probleemland. Het is daar veel zwaarder dan hier maar er wordt veel minder geklaagd ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt zo! Zag laatst een documentaire, waarin ze allemaal heel positief bleven onder hun omstandigheden ("het is nu eenmaal zo, we moeten door"). En wij hier maar klagen over het verkeerde merk hagelslag xD
Ja. Maar in Belgie moet je ook niet zijn. Frankrijk is goed leven nu ondanks Sarkozy. Le Pen is ook weg. Engeland is ook O.K. lijkt me. Italianen zijn de vrolijkste en grappigste mensen op aarde. Maar daar heb je de clown Berlusconi aan de macht. Duitsland? Ook goed, goed georganiseerd land, wat formele mensen. Misschien kan je in de Schilderswijk in Den Haag gaan wonen. Leuke vrolijke mensen, allerlei kleuren. Ik ken daar heel veel prima mensen. Zelfs Mark Rutten werkt daar, op een VMBO-school, 1 dag in de week.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het handig om eerst eens te kijken of het wel klopt van al die azijnpissers om je heen. Of woon je misschien in een buurt waar een sterke concentratie van ontevredenen is (wellicht met reden) . In dat geval kun je ook proberen in eigen land naar een ander plekje om te kijken.
Want echt..ik geloof niet dat de aarde veel plekken heeft waar je met open armen in een gezellig, positief en relatief welgesteld ' klimaat' ontvangen wordt. Je zult heel wat mee moeten nemen, hard moeten werken en zult erachter komen dat overal ter wereld gezeurd en geklaagd, gestolen, geroddeld, mishandeld, gemoord, gepest, gemoord, enzovoort wordt en ik sluit niet uit dat je wel eens grote spijt van je vertrek kunt krijgen.
Tenzij je eigenlijk alleen rust en ruimte zoekt. Probeer dan Noorwegen of Zweden maar eens. Daar kun je naar hartenlust alleen zijn, als je dat wilt.
Want toegegeven: nederland is goedbeschouwd een plekje waar je met goed fatsoen je kont haast niet meer kunt keren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las hier iets over. Landen waar de sociale zekerheid het laagst is zijn mensen het aardigst voor elkaar. Hoe meer zekerheid, des te individueler mensen worden en minder met andere te maken hoeven/willen hebben.
Je krijgt dan de houding van: Ik ben de belangrijkste en ik heb recht op geluk.
Aangezien Nederland in de top van sociale zekerheid zit valt er dus heel wat te winnen bij een verhuizing naar bv India, Thailand en zelfs USA. Maar er valt dus ook wat te verliezen mbt je zekerheidjes.
Antwoord is dus Ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-) En gelijk heb je!
Misschien is het beter hen te overtuigen te emigreren.Zij zijn toch ontevreden?Dan kun jij lekker blijven waar je bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat is een goede reden, echter geen oplossing. Je blijft ze tegen komen, mensen die vast zitten in een sleur en niet meer weten wat voor of achter is.

Uit ervaring: Australiers zien het leven HEEL anders dan Nederlanders. Je moet wel meer richting VVD dan D66 denken om jezelf daar thuis te voelen. Het is daar meer 'een voor een, en niemand voor ons allen'