Mag ik met een bewindvoering alleen naar de markt?

Boodschappen doen en koffie gaan drinken of behoort dat tot de beperkingen of voorwaarden van je bewindvoering?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (1)

Ja, dat mag.
Bewindvoering gaat over financiële zaken niet over waar je je begeeft, dus je mag gerust naar de markt.
Daarnaast zal je leefgeld krijgen, dat mag je naar eigen inzicht uitgeven.
In bepaalde gevallen zal dat niet veel zijn en is het dus de vraag of je er een bakkie koffie van kan gaan drinken.
Maar dat is nogmaals geheel afhankelijk van de afspraak over hoeveel geld je krijgt.
Boodschappen echter zal je toch moeten blijven doen.

https://www.sociaalverhaal.com/bewindvoering-en-budgetbeheer/
BEWINDVOERING EN BUDGETBEHEER
Heeft u moeite om zelf uw financiële zaken te regelen, dan kunt u een aanvraag indienen voor bewindvoering en budgetbeheer. Bewindvoering is een beschermingsmaatregel en heet ook wel beschermingsbewind. Een beschermingsbewindvoerder beheert uw inkomen en vermogen en betaalt maandelijks uw vaste laten en schulden. U krijgt elke maand leefgeld om persoonlijke uitgaven te kunnen doen.
4 jaar geleden
Utrecht
4 jaar geleden
Of is de vraag of je onder bewind alleen naar de markt mag en niet naar een supermarkt?... Ik kan me voorstellen dat er suggesties gegeven worden hoe je het meest uit je leefgeld haalt (dus naar de markt en discounters) maar niet met geboden en verboden.