In welke regio in de wereld is er nog optimisme, open-minded mensen, vrijheid, respect?

Is er een land/regio in de wereld waar er positivisme heerst, mensen open-minded zijn er vrijheid is. Een beetje zoals in de jaren 90 in Nederland.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (12)

centraal/zuid amerika
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is ook in Nederland nog steeds zo. alleen hardroepers als Wilders en zijn adepten krijgen de laatste tijd te veel aandacht en daardoor lijkt het dat het hier anders is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat schijnt slechts in El Dorado en Opportunesië nog voor te komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een onzin antwoord. Even snel een puntje pakken zeker?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen antwoord geeft,riskeer je ook geen minnetjes. Wel zo veilig ,hè?
Zo'n droomland bestaat niet. In geen enkele samenleving vind je uitsluitend een dergelijk positief klimaat.
Omdat overal ter wereld mensen wonen, kan dat ook niet. Want mensen zijn niet alleen (dikwijls) vriendelijk, hulpvaardig, respectvol, vrij, open enzovoort, ze zijn ook belast met minder hoog gewaardeerde eigenschappen als expansiedrift, agressie, zelfzucht, jachtinstinct, enzovoort, hetgeen zich uit in het alledaagse gedrag.
Vroeger had je wel van die idealistische woon/leefgroepen waar ze probeerden altruistisch en ' vrij' gedrag te handhaven.
Dat is , voorzover ik weet, nergens lang volgehouden. Een van de onderdelen was bv dat je niet autoritair mocht zijn t.a.v. zwakkeren en kinderen.
Binnen de kortste keren waren het de zwakkeren en kinderen die autoritair gedrag in optima forma gingen vertonen. Het werkte echt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Monaco en Lichtenstein. Daar hebben de mensen heel weinig zorgen.
13 jaar geleden
Ik denk dat Estland past heel goed bij je wensen. Economie groeit, de bewolking is optimistisch en staat open voor vernieuwingen er heerst een overal gevoel van "alles kan, alles is mogelijk". EN je hebt gratis WIFI aansluiting bijna overal!! :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind Thai over het algemeen behoorlijk open-minded. Ze kijken niet snel neer op anderen, respecteren andermans religie en leefgewoonten, en hebben gevoel voor humor.
Thailand dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aaaah dankje voor deze vraag, heb aan een dergelijke plaats heel veel behoefte > Zweden is overigens een aanrader. Ze zijn heel sociaal, meer ingesteld op de natuur, spreken allemaal Engels, nemen elkaars werk over wanneer de ander ziek is, oude mensen worden regelmatig ingezet, iedereen is financieel onafhankelijk, er is veel cultuur, een rijke geschiedenis (verhalen vertellen o.a.), heel sociale politiek en -absurd- veel knappe mensen. Het is niet normaal hoe goed gebouwd en symmetrisch veel Zweden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het binnen Europa zoekt dan vind ik Scandinavië in het algemeen erg relaxed. Met name Noorwegen. Mensen lijken een minder gejaagd bestaan te leven, lijken meer tevreden met de omstandigheden waarin ze leven en genieten van wat ze wel hebben in plaats van dat ze balen wat ze niet hebben. Er is ruimte voor iedereen, de overheid heeft het goed geregeld (ik geloof geen of nauwelijks staatsschuld) en investeert opbrengsten van bijvoorbeeld de wegenbelasting en veerdiensten rechtstreeks in de infrastructuur zodat de inwoners er het meeste profijt van hebben. Ook zaken als bijvoorbeeld kinderopvang zijn goed geregeld en maatschappelijk geaccepteerd en ook dat scheelt een hoop stress onder de (vrouwelijke) bevolking. Mensen zijn over het algemeen goed ontwikkeld en opgeleid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vlieland.
echt een geweldig eiland om heen te gaan. lekker uit waaien. veel leuke mensen. please try and beieve it
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
+
Misschien Zweden?
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
ach ja, het was midden in de nacht, niet meer zo helder...
Friesland natuurlijk ;)