Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je de Politie / Veiligheidsdiensten ook sms'en?

Ik zat laatst in een hele volle trein naar Schiphol en zag een verdachte situatie. Ik heb toen niet 112 gebeld maar ik had graag de Politie willen sms'en. Ik kon niet opstaan om ergens anders een telefoontje te plegen, zo vól was het! Gelukkig is er niets gebeurd maar ik mis wel een stille/geruisloze meldingsmogelijkheid.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
4.3K
Pieterke
4 jaar geleden
Misschien is dit een tip: Meerdere politieregio's hebben een Facebookpagina waar je een chatberichtje naar kunt sturen. Eventueel kun je ook een berichtje naar een andere regio sturen zodat zij het door kunnen geven aan de juiste regio.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

SMS-en gaat nog niet. Je kunt wel een app installeren waarmee je een bericht, eventueel met foto’s of filmpje, stuurt.
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.politie.consumentenapp
https://apps.apple.com/us/app/nationale-politie/id765547809?l=nl&ls=1
Andere mogelijkheden van de app:
U kunt een klacht of compliment over politieoptreden doorgeven.
U kunt verkopersgegevens checken voordat u met iemand zaken doet via een handelssite of webshop. U kunt met de app controleren of er meldingen over het mailadres, IBAN, telefoonnummer of website van deze (ver)koper zijn gedaan.
Checken of producten gestolen zijn. Controleer voor u iets tweedehands koopt of het aangeboden product bij de politie als gestolen geregistreerd staat. In deze functionaliteit kunt u de camera van uw mobiel barcodes en/of kentekens scannen om deze te controleren. Ook kunt u handmatig unieke serienummers invoeren en controleren op diefstal; zie ook stopheling.nl.
Wijkagenten in de buurt zoeken, zodat u weet wie de plaatselijke contactpersoon is.
Politiebureaus in de buurt zoeken. U kunt het adres, postadres, de openingstijden en eventuele extra informatie van politiebureaus vinden.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 09 september 2019 10:14: tekst
SimonV
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding