Mag je post van andere weggooien?

Ik huur mijn woning sinds half februari, maar ik krijg nog steeds post van degene die hier voor mij woonde. De eerst maand heb ik alle post teruggestuurd met de mededeling dat die persoon verhuisd was. Ik krijg nog steeds elke week brieven en reclame voor de vorige bewoner. Wat moet ik hiermee doen? Ik kan het niet naar die persoon opsturen aangezien er geen nieuw adres bekend is.
Mag ik de post gewoon weggooien of kan ik het beter dumpen bij een TNT-kantoor?. En als ik het dump bij de TNT kan dat dan bij zo'n kantoor die gevestigd is in een supermarkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.5K

Antwoorden (10)

Op de meeste officiele zakelijk enveloppen staat een retouradres waaraan je het kosteloos kunt tetourneren.
Andere post stop ik vaak gewoon in de brievenbus met daarop retour afzender, onbekend opdit adres
Ik woon nu bijna een jaar op mijn nieuwe adres en ik krijg nog steeds post van de vorige bewoner.
Ik heb het nu allemaal ineen plastic tas gedaan en ik bewaar het nog even en dan gooi ik het echt weg.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik heb overigens vwb bijvoorbeeld de brieven van de KPN de envelopppen na een tijdje opengemaakt en de klantenservice gebeld en verteld dat die persoon hier niet meer woonde. Er zaten facturen in de envelop en later werden dat aanmaningen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet weggooien, daarvoor is het denk ik nog te kort dat diegene verhuisd is. Je kunt per ongeluk wat zijn vergeten door te geven, maar soms vergeten instanties ook het nieuwe adres te veranderen, heb ik heel veel meegemaakt.

Misschien is de optie om het naar het tnt kantoor te brengen wel een goede, of je gooit het weer in de brievenbus met de opmerking "retour afzender"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Ik kreeg allerlei belangrijk ogende post. Ik heb de post een half jaar lang netjes verzameld in de verwachting dat de vorige bewoners een keer langs zou komen om het op te halen o.i.d. Na een half jaar heb ik de post, voorzien van een mededeling dat de persoon verhuisd was naar onbekende oorden, teruggebracht naar het postkantoor. Inmiddels 2 maanden later is de stroom grotendeels opgedroogd. Dat wat nog binnenkomt gaat linea recta het oud papier in. Mensen moeten hun zaken maar beter regelen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je naar een eigen-tnt kantoor gegaan of zo een in een winkel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Euqinom: Ja, dat geloof ik meteen als het bij 1 verzender was gebleven. Maar ik kreeg hele stapels post binnen. Die mensen zijn gewoon met de noorderzon vertrokken. Beter je zaken regelen dus... @Essierulez: TNT kantoor. Daar kunnen de mensen beter opletten dat het goed komt. Als je het in een winkel afgeeft, verdwijnt het in een zak met het gevaar dat je de volgende dag alles weer op de mat ontvangt. Waar gebeurd verhaal, overkwam mij een keer.
natuurlijk mag je het weggooien als je dat wilt, MAAR het is niet echt netjes je weet nooit of er omstandigheden zijn waardoor het zo maar blijft liggen , dus je kan beter het hele zwikkie naar TNT brengen en volgens mij weten zij daar wel wat te doen......... succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er nog geen hebt,kun je voor een paar cent een balpen kopen en daarmee op de (geadresseerde) post schrijven dat de geadresseerde naar onbekende bestemming is vertrokken en deze in één der bekende oranje brivenbussen deponeren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even voor de duidelijkheid,ik zou ze dus niet weggooien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al redelijk wat post retour afzender gestuurd, en ik heb er nu geen zin meer in, om dat op elke envelop te zetten. Ik heb een druk leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wacht ff, ik moet mijn broek ophalen want hij is afgezakt.
Een druk leven??? Wat voor werk is het nou om eens in de paar weken even een stapeltje in de rode brievenbus te gooien????
Dit noem ik nu de verloedering van de samenleving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje
Je kunt natuurlijk alles weggooien, maar je hebt natuurlijk ook je fatsoen! Zou niet echt netjes van je zijn als je die post ging weggooien.
Kijk reclame op haar naam gooi je gewoon weg, maar andere post gooi je toch gewoon in de rode brievenbus met als opmerking:" retour afzender'.
Op een gegeven moment houdt het vanzelf op.

Maar weggooien.......nee dat is onfatsoenlijk, zou jij ook niet leuk vinden als dat jou zou overkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor je mag ze gerust weg gooien.!
Je kan ook eventueel RETOUR erop schrijven en dan terug in de brievenbus gooien..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
breng het op een gepast moment lekker naar de woning bouw vereniging. de mensen daar hebben wel het adres van de vorige huurder. en als ze je daar stom aan zitten te kijken omdat je met post aan komt zetten wat niet voor jou bestemd is dan vraag je hun om tips. reclame mag je trouwens gewoon weg gooien. aanmaningen en andere gekke dingen zou ik NIET weg gooien. Even een belletje naar de desbetreffende instantie met een korte uitleg is vaak voldoende. (hoewel).t is in ieder geval het proberen waard
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit doen,retour afzender opschrijven,misschien krijg je spijt van als je het doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou de post een half jaar bewaren. Indien er dan nog steeds niemand geweest is met interesse in die post, zou ik het weggooien.

Natuurlijk kun je in het begin, de post, retour afzender sturen, maar uiteraard wordt je dat een keer zat.

Dan had de vorige huurder zijn verhuizing maar beter moeten regelen. Begrip is prima, maar het hoeft niet oneindig te duren.

Zou het nog even aankijken en afwachten in jouw plaats, maar vanaf september zou ik persoonlijk de boel in de afvalbak gooien.

Wel lastig, want dan kom je er ook niet vanaf, dat je adres nog steeds in computersystemen vermeldt staat.
Dus terugsturen kan een optie blijven zijn.