1 op de hoeveel mensen is in nederland homo?

ik wil graag weten hoe veel op de honder homo is in nederland

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
29.8K

Antwoorden (3)

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat minstens één op twintig ouders een homoseksueel, lesbisch of biseksueel kind heeft. Daaruit kan men dus afleiden dat 5 tot 10 procent van de bevolking holebi is. De vraag is natuurlijk wie tel je allemaal mee? Als je iedereen optelt die ooit al eens homoseksuele gevoelens of fantasieën heeft gehad kom je op een veel hoger percentage uit. Ook veel heteroseksuelen hebben namelijk dergelijke fantasieën. Als je mensen telt die zich openlijk homoseksuelen noemen kom je op een lager cijfer uit. Niet iedereen met homoseksuele gevoelens en/of contacten is daar open over en noemt zichzelf homoseksueel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Kun je met cijfers aantonen dat moslims vermoord worden vanwege homoseksualiteit ?
Niet specifiek nederland, maar toch informatief?

Uit nieuw Amerikaans onderzoek komt naar voren dat veel minder mensen homo -of biseksueel zijn dan algemeen wordt aangenomen. In plaats van de gangbare schatting van 5% van de bevolking zou het slechts 2,9% van de Amerikanen betreffen. Een Brits onderzoek kwam laatst nog uit op 6% van de totale bevolking.

Slechts 3,5% van de 65 plussers is homo –of biseksueel, maar de gemiddelde leeftijd ligt boven de 18 en is lager dan onder heteroseksuelen. Verder zouden homo –en biseksuelen vaker naar de stembus gaan. Onder diegenen die meededen aan het onderzoek, ziet tweederde van de vrouwen zich als biseksueel, maar de meerderheid van de invullers waren mannen. Er vulden 768 mensen de enquête online in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5% is homo op de hele wereld. Ook in de moslimwereld dus.