Hoe zit dat?

We praten altijd over moeder aarde, schepen hebben doorgaans vrouwen namen, en weersextremen krijgen vaak vrouwen namen, en als we het over de natuur hebben, gaat het over haar, niet over hem! Waarom?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Het Oneindig, wat somige mensen "god" of "schepper" noemen heeft een vrouwelijk gezicht (aspect) en een mannelijk gezicht. Het vrouwelijke aspect is dichter bij natuur, gevoel en intuitie. Zo zijn vrouwen in onze perceptie van de werkelijkheid "moeder natuur", en hebben vrouwlijk intuitie en extra gevoeligheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Omdat er al genoeg zaken/voorwerpen (de meerderheid!) mannelijk zijn.
De vrouwen mogen ook wel eens wat!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echt wel +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:)
omdat wij vrouwen scheppend zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God wordt al als een man gezien hoor!! Dus ik vind dat er Best een vrouwelijke "MOeder Natuur" mag bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook alle abstracties zijn vrouwelijk, zoals vrijheid, liefde, defensie, oorlog, wetenschap, doodstraf, criminaliteit, etc. Alleen concrete dingen zijn mannelijk. Alles wat moeilijk te omschrijven is is vrouwelijk net als vrouwen zelf. Met de scheppende kracht van vrouwen heeft het niets te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk Frans woord dat desastreus is, mag je la (en niet le) voor zetten. Het is een gemakkelijk ezelsbruggetje voor de Franse taal.
Verder is het gewoon zo, dat wanneer er heftige, vreselijke dingen gebeuren de vrouw daar de schuld voor moet dragen. Dat is altijd al zo geweest.