Waarom groeten buschauffeurs nooit als je ze de ruimte geeft?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat antwoordman al zegt: dat gebeurt mij ook af en toe. Alleen vaak als het niet gebeurt is dat omdat buschauffeurs in een beetje een dagelijkse sleur zitten en zich vaak ook redelijk vervelen, dat motiveert niet echt om elke keer als iemand ze ruimte geeft de moeite te doen om een dankend gebaar te maken. Ik kan me wel voorstellen dat beginnende buschauffeurs sneller een gebaren, omdat die wat minder vaak die ruimte hebben gekregen en die sleur wat minder hebben.

te druk om op de weg te letten? ze zijn aan het sturen? de meeste chauffeurs zijn wel zo vriendelijk om te groeten.

Hier groeten ze nog wel. Hier bedanken enkele chauffeurs zelfs door met groot licht te knipperen, dat is op een doorgaande weg met aan beide kanten eikenbomen. Toegevoegd na 12 minuten: Als ze niet groeten komt er vaak een tegenligger die niet de berm induikt en die ze extra in de gaten moeten houden.

sommigen doen dat wel. maar met name in de randstad zijn er ook veel chagrijnigen. wellicht ontmoeten ze te weinig lieve mensen of hadden ze liever een ander vak gekozen.

Ik woon in Groningen en hier zijn de chauffeurs over het algemeen niet al te vriendelijk. Groeten over het algemeen ook niet als je ze de ruimte geeft. Geldt niet voor iedereen, maar de meesten zijn horken. Denk dat het per regio nogal kan verschillen. In Zwolle valt het me altijd op dat de chauffeurs vriendelijker zijn. Is natuurlijk ook niet veel voor nodig, om vriendelijker te zijn dan de Groningse horken:). Waar dat horkerige gedrag vandaan komt? Ik denk dat chauffeurs onderling elkaar besmetten. Zal wel de cultuur in de groep zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100