Is het niet beter om de bouwvakvacantie,gewoon in de winter te houden.

In de zomer kun je in de bouw optimaal doorwerken, s,winters dan kun je veel minder doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie vraag +1

Het beste antwoord

Om een antwoord op je vraag te geven: Ja het is inderdaad beter om de bouwvak in de wintertijd te houden! Het mooiste zou zijn op het moment dat er door weersomstandigheden niet gebouwd of gewerkt kan worden!
Alleen mensen uit de bouw, willen ook graag in het mooie weer op vakantie!
En om het menselijk te houden, gun ze dan ook hun zomervakantie!
Ook bouwvakkers hebben schoolgaande kinderen die in de zomer met hun ouders op vakantie willen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Dat is beter voor de bouwbedrijven
Maar dat is niet beter voor de bouwvakkers.

dus alles blijft zoals het nu is.
itsme
13 jaar geleden
misschien voor de bouw zelf. Maar de bouwvakkers willen ook wel aan een strandje liggen. En tenzij ze meteen doorvliegen naar Azie kan dat niet zo goed in de winter. Dus is het handig om de bouwvak in de zomer te houden. Bouwvakkers zijn ook mensen. Bij het plannen van grote bouwprojecten wordt er gewoon rekening gehouden met de bouwvak hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waar ga je in de winter op vakantie dan??
juist hebben de bouwvakkers in de zomermaanden meer behoefte aan vakantie vanwege de warmte!!
laat maar zoals t nu is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij hebt makkelijk praten :)))
Ik vind het wel een goed idee. Er zijn voldoende landen waar het in de winter warm is. En anders zoekt iemand lekker de kou op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gelukkig maak jij dat niet uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee gelukkig niet hé
ik zou het wel weten denk ik hahah
De meeste bouwvakkers willen niet 's winters op vakantie, maar gaan veel liever 's zomers. Voor de vakgroep zou het economisch gezien waarschijnlijk wel beter zijn, maar hun medewerkers zijn belangrijker. Zonder medewerkers geen vakgroep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je dat doet zijn alle campings in nederland failliet
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo? Zitten die alleen maar op de camping dan.
Nee dat is niet beter en zeker niet voor de bouwvakkers die gewoon in Nederland op vakantie willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En je denkt dan zeker dat die bouwvakker bij -10 gr. C aan het strand gaat liggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is economisch misschien leuk voor de bouw werkgevers maar het houdt OOK in dat de scholen 's winters de lange vakantie moeten hebben ipv zomers.

Ik vrees wel dat het erg druk gaat worden in de ski gebieden....en dat is weer slecht voor de ned. economie. Want de nederlandse vakantie parken gaan wel heel veel inleveren zo....kinderen hebben dat ook geen lange zomer vakantie meer dus het grootste deel van de tijd krijg je die parken niet meer vol waardoor ze onrendabel worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een groot deel van de bouwvakkers wil gewoon lekker op de camping zitten of in Spanje of Turkije op het strand liggen. Dat kan dus niet in de winter. Gun die jongens nou ook wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bouwvakkers hebben meestal ook 2 weken vrij met kerst.
( de meeste dan die zuinig met zijn dagen zijn)

Ook zij willen toch ook wel van hun zonnetje genieten. Heb je trouwens wel eens in hoogzomer beton staan storten, dakjes geplakt of straten aangelegd.
Ook niet de ideale omstandigheden. ( als je voor je baas bezig bent dan)
Ze hebben hun rust echt wel verdient. Bovendien wil ik zomers op vakantie en niet verplicht op wintersport ( of reis naar de zon) omdat mijn man bouwvakker is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat is een goed idee. Roep dit echter nooit als je onder een steiger staat. De kans is groot dat je een steen of een balk op je hoofd krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de andere vragen nog opgemerkt; niet iedereen heeft het geld om in de wintermaanden het vliegtuig te nemen en met een heel gezin naar een warm land te gaan. Er zijn nog altijd heel veel Nederlanders die vakantie vieren in eigen land, das wel prettig als het weer dan ook nog mee zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op dit moment zou het alleen maar leiden tot meer werkeloosheid gezien er door de crisis veel bouwprojecten zijn geannuleerd. Dus als antwoord: nu ff niet.
Onder normale omstandigheden is een uitwisselings project wellicht het uitproberen waard. Daarbij als de Hollandse bouwvakkers op het strand liggen, dat de 'vorstverletters' uit een andere landen waar het winter is, het werk hier overnemen. En omgekeerd natuurlijk ook.