Waar kan ik via een chat een verdachte melding doen?

Hallo, ik stond voor mijn huis (flatgebouw) om 23:25 22 maart 2018. Kwam er 1 auto aanrijden die ging parkeren. 1 minuut later kwam er een tweede auto aanrijden. Die ernaast ging parkeren. Meneer uit voertuig 1 stapte in bij voertuig 2. En 1 minuut later stapte meneer uit voertuig 1 weer uit en ging in zijn eigen auto zitten. Voertuig 2 reed weg. En 1 minuut later voeruig 2. Voertuig 1 zat 1 persoon in. Voertuig 2 zaten 2 personen. Ze gedroegen zich vreemd en ik heb het gevoel dat dit om handel ging maar ben er niet zeker van. Paar weken terug stond de politie al een keer een auto controleren. En ik wil dit toch melden. Aangezien ik van voertuig 1 het kenteken op foto heb. Voertuig 2 zaten (niet racistisch bedoeld) 2 mannen van wss turkse afkomst. Waar kan ik dit verdachts incident melden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.3K
Erna55
6 jaar geleden
Je vind het verdacht dat iemand even in andermans auto stapt ?
Ik heb eens met een vriendin afgesproken (toen ik in de buurt van haar werk was ) om zo even een kadootje voor haar dochter af te geven, dan hoefde het niet op de brievenbus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je bij wat je hebt gezien geen goed gevoel hebt, dit gewoon melden op het dichtstbijzijnde politiebureau.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Op deze site kun je alles vinden over de mogelijkheden en manieren hoe je een melding kunt maken als je denkt getuige te zijn van een verdachte situatie.
https://www.politie.nl/themas/melden.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Reddie, toentertijd werd er hoofdzakelijk anoniem gemeld. Verwar het melden op een bureau niet met het (ook momenteel in Nederland steeds populairder wordende - bah!!) anoniem melden. Anonieme brieven gaan bij mij ook à la minute in de papiervernietiger.
Inekez1
6 jaar geleden
@Joan. Even off-topic, maar waarom mag iemand niet anoniem melden of tippen? Ik heb ooit de politie gebeld (niet anoniem, helaas) om te melden dat de buurvrouw door de buurman werd mishandeld. Meneer is opgepakt, buurvrouw was mij eeuwig dankbaar, maar is snel verhuisd. Meneer kwam weer vrij en toen was ik (en mijn auto, mijn tuin en mijn ruiten) de pineut. Dat doe ik dus nooit meer!
tinus1969
6 jaar geleden
Waarom speciaal via chat?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Anonieme melding kan alleen bij Meld Misdaad Anoniem, een onafhankelijke organisatie. Als MA er iets mee doet kan het voor de politie hooguit een start zijn voor een onderzoek, maar is geen bewijs. De betrouwbaarheid van de informatie en de betrouwbaarheid van de tipgever moeten gecontroleerd kunnen worden. Beginsel van effectieve rechtsbescherming.
https://www.meldmisdaadanoniem.nl/hoe_werkt_m/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Politie neemt geen anonieme meldingen/aangiftes op. U kunt wel verzoeken anoniem in het PV te worden opgenomen dmv een nummer en een domicilieadres.
Anonieme verklaringen beperken de rechten van de verdediging en is niet te verenigen met art.6 EVRM.
https://www.staz.nl/wp-content/uploads/2017/10/anonieme-aangifte-kan-dat.pdf
http://wetten.overheid.nl/BWBV0001000/2010-06-10 https://www.politie.nl/aangifte-of-melding-doen/aangifte-van-vernieling.html

Antwoorden (2)

type: www.politie.nl en ga op de homepagina naar aangifte of melding doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je kunt niet via chat een melding doen bij de politie. Een verdachte situatie melden kan telefonisch via 0900-8844 of met het formulier op politie.nl.
Als jij de situatie verdacht vindt, moet/mag je dat melden. De politie bepaalt vervolgens zelf wel of zij het de moeite waard vinden om het verder te onderzoeken.