Wat te doen als je je schaamt voor de kledingstijl van je vriendin?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik zou zeggen kies gauw (liefst op de gok) een andere vriendin uit. Het kan toch niet zo zijn anno 2010 dat iemand geen leuke kleding aanheeft.

Brei een leuke jurk voor d'r. Toegevoegd na 4 minuten: extra tip : Haak er nog een leuke string bij

Vriendschap gelijk verbreken! Daar wil je toch niet mee over straat;-)

hallucinerende middelen slikken

Doe de lamp uit.

Ga samen eens lekker shoppen en geef haar kleding aan die jij denkt dat haar erg goed zal staan. Ik denk dat wanneer ze je vriendin is dat ze best mag weten hoe jij haar zou willen kleden in de kleding waarin ze er gewoon toppie uitziet.

Trek het snel uit, dan merk je er niks meer van.

haar accepteren zoals ze is? Toegevoegd na 7 minuten: ja, dat was wel gemakkelijk en correct van mij om dit te zeggen, maar ik heb het zelf ook wel mee gemaakt. Ga met haar de stad en zeg: dit is leuk voor je, staat je erg mooi, hierin ben je veel vlotter ineens. Wel tactisch brengen natuurlijk. Eerst wat rondkijken. Mocht ze er ordinair uit zien, dan kan je zeggen dat ze er met die andere kleding veel charmanter of netter uitziet. Of volwassener? Succes ermee.

je afvragen waarom je iets met haar begonnen bent.

Als ze je vriendin is in de zin van "je partner"? Dan zou JIJ je moeten schamen"" als je dit als een dilemma ervaart ;) De non-acceptatie van de ander heeft vrijwel altijd iets te maken met je eigen verwachtingspatronen en de geldende normen en waarden, al of niet eerder aangeleerd. Mogelijk heeft ze gewoon een andere smaak of voorkeur in de keuze kleding, of boeit het haar minder of het "mode" is, of kiest ze bewust voor juist opvallende(provocerende) kleding, of juist onopvallende. Dit kan iets zeggen over haar aard, haar zeker- of onzekerheid, haar "binnenkant of karakter" . Dan hoort dit in de eerste plaats niet "bij jou" maar bij haar. Plaatsvervangende schaamte lijkt mij onnodig als je even dieper doordenkt. ;) Hier nog een artikel erover, mogelijk met wat extra visies of weetjes er over? http://www.thebecompany.nl/schamen.htm Maar is zij een goede vriendin en jullie hebben een goede band samen, dan kan je dit lijkt me ook genoeg en onderling bespreken? Doe het dan luchtig of met enige humor. Vraag aan haar eens wat ze juist leuk vindt aan jouw kledingstijl, of je leukste maar ook je meest "walgelijke" outfit en vooral naar het waarom en welke associaties die het bij jullie oplevert? :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100