Waarom gaat u niet rijden vlak na 3 (of meer) biertjes?

A. Ze zouden me eens aan kunnen houden / een boete kan ik nu niet hebben.
B. Dan rijd ik gevaarlijk(er).
C. Och dan rijd ik nog wel, hoor.
D. Anders: ...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeg maar 'je' hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry... Maar je mag je lezen waar ik u schrijf, hoor :)

Het beste antwoord

Ik ga zelfs niet rijden na 1 biertje, simpelweg omdat ik gemerkt heb dat 1 biertje al effect heeft op mijn reactievermogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

D: ik heb geen rijbewijs...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kut, je was me net voor!!
Dan kan ik iemand dood rijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is waar maar de kans met drank op is wel erg veel groter..weet ik uit ervaring..
D) Omdat de afstand naar mijn auto te ver is. Als ik drink, dan ben ik lopend of met de fiets.
Als ik rij, dan drink ik maximaal 1 wijntje als ik alleen rijd en als ik meerijders heb drink ik zelfs helemaal geen alcohol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wist je dat voor fietsen dezelfde promilages gelden? (Alleen kunnen ze niet je fietsbewijs afpakken... Maar je kan wel sneller onder een auto komen, en die automobilist moet er dan voor opdraaien...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat weet ik. Maar ik drink alleen maar bij vrienden die zo'n 2,5 km verderop wonen en om thuis te komen moet ik door het donkere bos, waar geen auto's mogen rijden, dus de enigen die risico lopen zijn overstekende konijnen en egels en eerlijk is eerlijk: ik ben ooit afgestapt, om een egel heengelopen en weer opgestapt... ik kon niet kiezen of ik er links of rechts langs moest :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha...
D. Daar denk ik niet eens over na, dat doe ik gewoon niet. Het zit bij mij diep ingebakken dat drinken en autorijden niet samengaat. Als ik er echt over na ga denken dan zou ik denken dat ik bang ben dat ik gevaarlijker rijd, maar ik maak bij mezelf geen bewuste afweging ofzo.
Ik begin er gewoon niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
D. Als ik nog moet rijden dan drink ik geen alcoholische dranken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
B. Dan rijd ik gevaarlijker. Ik heb het ooit in een echt noodgeval moeten doen na 4 biertjes. Ik voelde me doodongelukkig, ook al denk ik dat de adrenaline die door mijn lijf gierde de alcohol behoorlijk neutraliseerde.

Met alcohol op rijd je gevaarlijk. En dat wil je nooit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je moet na een biertje al niet meer rijden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
D. ik ben niet bang voor een boete of wat dan ook.
ik zou het gewoon echt nooit doen, stel je rijd iemand dood, dan kan ik mijzelf nooit meer in de ogen kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
B. Ik heb het vroeger wel eens gedaan en merkte dat ik minder alert was. Heb toen besloten helemaal niet meer te drinken als ik nog moest rijden. Ook niet 1 biertje, gewoon niet.
maar...
Als ik een paar pilsjes gedronken heb en er doet zich een
noodgeval voor, dan kan dat zwaarder wegen.
Vorig jaar moest mijn broer met spoed naar de EHBO (op vrij korte afstand) en ik had net 2 wijntjes op. Dan rij ik wel hoor. Kwestie van prioriteiten stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
B natuurlijk, helaas zijn er nog steeds mensen die daar anders over denken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
D. Ik drink geen druppel als ik nog moet rijden. Oh nee, ik drink helemaal niet. Maar zeker niet als ik nog moet rijden ; teveel ellende van gezien. Van drinken zonder rijden ook trouwens. Ze maken zich zo druk over roken, maar laten ze dáár eens wat aandacht aan besteden. (Zal niet gebeuren hoor ; heeft met de verschillend gerichte lobby's te maken. Aan niet drinken kan niemand geld verdienen DUS geen lobby. Doodzonde. )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Simpel: 't is onverantwoord.

Ik heb het een keer gedaan. Toen merkte ik, dat ik reed alsof ik dood- en doodmoe was. En dat ik snelheden en afstanden moeilijker kon inschatten.

Daarna een absoluut maximum van twee gesteld, en mij daar altijd aan gehouden. Die twee is echt het absolute maximum, ik houd het in meer dan 90% van de gevallen bij nul of een.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
D gewoon niet rijden punt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C. Och dan rijd ik nog wel, hoor.

Maar bij meer laat ik iemand anders rijden of ik bestel een taxi.