Zou uitbesteding van de controlerende parkeerdiensten aan de markt bijdragen aan de efficiëntie hiervan?

Nu doet doen de stads- en toezichthouders dit, maar zou het beleid beter gecontroleerd worden als commerciële bedrijven dit gaan doen? Zou hiermee de efficiëntie omhoog gaan terwijl de kosten voor de overheid gedrukt worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Hoe efficient er gewerkt wordt, heeft alles te maken met de aansturing van de mensen. Goede aansturing van de toezichthouders leidt ook tot goede resultaten. Verder is het natuurlijk zo, dat als je een dienst uitbesteedt, dat het commerciële bedrijf er geld aan moet verdienen. Goedkoper zal het dus allemaal niet snel worden.
13 jaar geleden
in verschillende gemeenten gebeurt dit al. het is vooral goedkoper omdat de controleurs dan niet meer onder de gemeentelijke cao vallen. ook de vuilophaal wordt in verschillende gemeenten door commerciele bedrijven gedaan. gelukkig voor de 200.000 ambtenaren op kantoor die onlangs, ondanks de crisis nog weer een betere cao kregen, niet in alle gemeenten. doordat de vuilnismannen staakten, zij die wel nog ambtenaar zijn, krijgen nu alle andere ambtenaren er ook geld bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is gewoon geen juridische ruimte voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Het is al normaal in heleboel steden, waaronder Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang niemand klaagt is er niets aan de hand. Koop of leen het boek "bekeurd wat nu?" maar eens. Daar staat precies in hoe te handelen.
Wat mij betreft worden alle parkeercontroleurs in een klap naar het verleden gemept. Welk nut verdient deze ' plaag' anders dan het spekken van de gemeentekas ? Zet rooie strepen waar ECHT niet geparkeerd mag worden (vanwege veiligheid!!!!!!!!) en voorkom langparkeren door bv met parkeerschijven te werken van maximaal 20 uur o.i.d. (overtredingen zeer streng straffen) en laat het verder vrij.
Ik erger me kapot aan al die gele papiertjes op auto's die bv op zondagavond op een plek staan waar niemand er last van heeft.
Meer blauw op straat, hoor je overal. Nu, als het zo moet, liever helemaal geen blauw meer op straat, want dat brengt geel op straat.
Laat al die bonnenschrijvers zich aub snel omscholen tot va`ngers van tasjesrovers, verkrachters en kinderlokkers. De dossiers van kinderporno en aanverwante ellende zijn plafondhoog opgestapeld. Geen menskracht genoeg.
Dit lijkt me duidelijk.
Nederland moet weer leren prioriteiten te zien . Parkeren staan ergens onderaan bij de bijzaken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Parkeren ' staat' onderaan enzovoort