Overbevolking is een begrip dat gebruikt wordt om aan te geven dat er te veel mensen wonen, leven of aanwezig zijn in een land, gebied, stad, op een bepaalde plaats, en op wereldschaal, en dit problemen met zich meebrengt. Deze problemen kunnen zowel fysiek (praktisch) als mentaal (gevoelsmatig) van aard zijn.

Het effect dat we als mensheid op het milieu hebben wordt aan de hand van een formule beschreven;

I=P*A*T
I is het effect op het milieu door consumptie van de mens;
P is de grootte van de bevolking;
A is de consumptie per hoofd van de bevolking;
T is de technologische factor.

Toegevoegd na 4 minuten:
De link van Flora is hoofdzakelijk gebaseerd op meningen. Daar heb je niet zo veel aan. Het is heel nauwkeurig uit te rekenen. Wel erg lastige materie. (ja das ook een mening)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan niet zo goed rekenen.
wel een goede site

Andere antwoorden (2)

http://www.goeievraag.nl/vraag/nederland-overbevolkt.13152
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zolang we meesters bijven in het winnen van land van de zee, zijn we nog lang niet overbevolkt. Een groot deel van het IJsselmeer zou nog ingepolderd kunnen worden . Daar kunnen heel veel mensen op wonen.

Verder waren er vergevorderde plannen van een uitbreiding van de kuststrook tussen Den Haag en Hoek van Holland . Een hele nieuwe kuststrook - duingebied dat erbij zou kunnen komen.

We importeren wel erg veel voedsel in Nederland. We zijn zeker niet meer zelfvoorzienend in voedselproduktie. Wat dat betreft kun je zeggen dat we al "overbevolkt" zijn in Nederland.