Mag iemand die zich schuldig heeft gemaakt aan kindermisbruik opnieuw vader worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Helaas genoeg wel, met het grote risico dat hij zijn eigen kinderen misbruiken gaat.
Zo krom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Volgens de Nederlandse wet is daar niets op tegen.

Toegevoegd na 35 seconden:
Moreel is het natuurlijk een andere kwestie.
13 jaar geleden
Je kunt er weinig tegen doen he. Hetzelfde met ouders wiens kind(eren) eerder uit huis geplaatst zijn wegens verwaarlozing of mishandeling. Die kunnen ook 'gewoon weer nieuwe maken'. Hoe ziek het ook is....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja , voortplanten is een recht wat ze je niet af kunnen nemen. Moet ie natuurlijk wel eerst een vrouw zonder moraal aan de haak zien te slaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Biologisch vader kan niet wettelijk worden gestopt in dit geval.

Maar het adopteren van een kind zal zonder meer geblokkeerd worden door deze contra-indicatie.
itsme
13 jaar geleden
Kindermisbruik en opnieuw vader worden heeft niets met elkaar te maken. Totaal niets. Of je zou het verwekken van een kind al als misbruik moeten zien van die persoon. En er zijn gradaties, het ene kindermisbruik is het andere kindermisbruik niet. Laten wij het oordelen maar aan rechters over. Die hebben ervoor geleerd. En het is o zo makkelijk om ongefundeerd te stigmatiseren. Laat ik me daar maar van distantiëren en het over laten aan zij die er de kennis en de competentie van hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sorry maar er is geen onderscheid in kindermisbruik, ik zie daar geen gradaties in en volgens mij doe je door zo'n visie veel slachtoffers te kort. dat iedereen het anders verwerkt is wat anders, de ene mens is de andere niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Ongefundeerd' stigmatiseren? Eerlijk gezegd vind ik het stigmatiseren van iemand van wie bewezen is dat hij met zijn tengels niet van kinderen af is gebleven zéér gefundeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Suzy!
De Nederlandse wet kent geen restricties op dit gebied,dus ja,het mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag. Hij is natuurlijk ook niet tegen te houden. Zelf vraag ik me af of het wel zou lukken, want hij moet ook nog een vrouw vinden die kinderen met hem wil krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen wet die dat verbied :
Omdat met de huidige wetgeving bijna niet te controleren is waar die persoon verblijft als hij gaat verhuizen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt ervan af hoe jij je vraag bedoelt.
Mag het wettelijk? Ja, het mag, want je wordt niet verplicht gecastreerd.

Of bedoel jij je vraag zo: "Vinden jullie, lezers van deze vraag, dat dit mag?
En dan zeg ik: Nee, wat mij betreft zou zo iemand zeker geen vader moeten worden omdat hij heeft bewezen niet te weten hoe om te gaan met kinderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt eraan onder welke omstandigheden iets is gebeurd. Was de dader bv 17 en het slachtoffer 15? Is de persoon in behandeling geweest en heeft hij zich verder zuiver gedragen?Was hij gedrogeerd tijdens het misdrijf ? Bestaat er kans op herhaling?
In principe kan een mens niet verboden worden kunderen te verwekken.
Maar wie verdacht is van bedenkelijk opvoederschap wordt in de gaten gehouden. En er wordt niet geaarzeld een kind bij zo iemand weg te halen als het nodig is.
Dat het dan toch nog wel eens mis kan gaan (tussentijd bv), is vreselijk , maar kan gewoon niet altijd voorkomen worden.
Ik moet zeggen, iemand die zich overduidelijk aan kinderen heeft vergrepen en waar alles erop wijst dat het gevaar voor herhaling bestaat, zou van mij gesteriliseerd (of nog liever gecastreerd) mogen worden.
Kinderen hebben recht op bescherming en een onbesmette jeugd!