Wat betekent gele voetstap op stoeptegel?

Breda heeft er heel veel van. Ik weet niet of het in andere steden ook voorkomt en waarvoor het dient.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Dat markeert het in Breda aangegeven netwerk van veilige wandelroutes voor ouderen. Veilig wil zeggen dat er veel andere personen aanwezig zijn, dus je zult er niet alleen lopen en hoeft niet bang te zijn dat je geen hulp krijgt bij een val of iets dergelijks.
Amadea
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Plus!
Voor deze site was het nog een raadsel: http://www.bredavandaag.nl/nieuws/blog/2017-06-29/rode-mieren-en-gele-voetjes
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea, dat laatste deel van je antwoord, over hulp krijgen, is op zijn minst dubieus. Uit allerlei onderzoeken blijkt dat hoe meer mensen getuige zijn van een ongeluk(je), hoe kleiner de kans dat je geholpen wordt, omdat iedereen dan denkt dat een ander wel helpt. Niettemin, de gedachte erachter is mooi.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!