hoor je bij gender neutrale kleding de lichaamsvormen van een persoon te zien?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
klopt maar als je bijvoorbeeld naar de gender neutrale collectie van de zara in 2016kijkt zie je bijvoorbeeld geen vrouwelijke vormen omdat de kleding heel groot is
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@NoteToSelf, ik zie in de meeste modewinkels toch wel degelijk aparte spijkerbroeklijnen voor mannen en vrouwen, dus zo genderneutraal is de spijkerbroek m.i. niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En een roze shirt of blauw shirt word ook meestal geassocieerd met jongen/meisje. Of een shirt met een vrachtwagen erop of roze prinsessen is ook niet echt genderneutraal.

Antwoorden (2)

Genderneutrale kleding wil alleen zeggen dat de kleding niet specifiek voor mannen/jongens of vrouwen/meisjes is ontworpen. Het zegt niets over het al dan niet verhullen van de lichaamsvormen. Genderneutrale kleding is dan ook niet bedoeld om te verbergen of iemand man of vrouw is.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Genderneutrale kleding is niet het dragen van vormeloze aardappelzaken. Het heeft niets met de kleding of het ontwerp ervan te maken, maar met het labelen ervan. Genderneutraal is als een t-shirt met bloemetjes niet langer een labeltje met "Zara Girls" heeft, of een trui met een auto een labeltje "Hema Boys collection". Mensen moeten zelf kunnen kiezen wat ze leuk vinden, zonder bijvoorbeeld in een hoek gedrukt te worden dat roze alleen voor meisjes is en blauw alleen voor jongens.

Toegevoegd na 2 uur:
aardappelzakken* (met twee k's)