ik denk dat in hele arme landen mensen op deze manier eerder kinderen gebruiken om zo geld te verdienen.
13 jaar geleden
Een invloed van zo ongeveer 1:1.
In rijke landen vindt er nauwelijks tot geen kinderprostitutie plaats.
13 jaar geleden
het kan ook zijn dat een volk niet echt veranderd....kijk maar naar japan waar teenersex boekjes in de winkel worden verkocht....

ik heb zelf niet echt zo een mening daarover...is goed en is slecht....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat het heel veel invloed heeft de armoede daar!
maar de honger en armoede word er niet door opgelost
ik vind het verschrikkelijk dat het anno 2010 nog bestaat!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen op kinderprostitutie, maar op prostitutie in zijn algemeenheid. In veel landen is het voor vrouwen zo ongeveer de enige mogelijkheid om nog aan de kost te komen , en veel meiden onderhouden op die manier hun hele familie, waardoor er van die kant ook weinig weerstand tegen is.

Het enige wat we daar aan kunnen doen is de kansen voor vrouwen op de arbeidsmarkt vergroten en dus vrouwen opleiden en en passant emanciperen. Maar dat is een hele, hele lange weg te gaan. In Nederland heeft dat ook zeker 200 jaar geduurd, zo niet langer. Het is een proces dat zijn tijd nodig heeft om vruchten af te werpen ; zeker enkele generaties. Maar mijns inziens absoluut de moeite waard om voor te vechten. En als je bedenkt dat we het zelfs in Nederland nog bij lange na niet uitgeroeid hebben (hoewel kinderprostitutie hier niet meer echt op grote schaal voorkomt), zal het nooit helemaal verdwijnen.