Wie heeft tips voor een niet-westerse immigrant die zich niet in NL thuisvoelt, maar ook niet in zijn geboorteland?

Ingeburgerd in NL, NL-gezin, geen optie om te remigreren; familie in geboorteland. Heimwee hier, heimwee daar....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Pijn aan je worteltjes noem ik dat... Je bent van het ene naar het andere land overgepoot en een deel van je worteltjes zit nog in je moederland in de grond...

Wat goed helpt, is echt je best doen om te 'aarden' in je nieuwe land. Dus niet doen alsof het maar voor tijdelijk is, maar echt je leefomstandigheden zo leuk mogelijk maken en alles wat goed is aan je nieuwe land, koesteren. Zorgen dat je zo veel mogelijk mooie dingen gaat zien, leuke dingen gaat doen en interessante mensen ontmoet. Houd op met vergelijken hoe goed het hier of daar was, geniet van de voordelen van je nieuwe land en ga lekker op vakantie naar je oude land (als dat kan).
Ga niet al te veel samenklieken met mensen uit je moederland of kies alleen de positieve types uit, want voor je het weet zit je in een klaagkringetje en daar word je niet gelukkiger van. Mensen die in je thuisland niet je vriend zouden zijn, hoeven het in je nieuwe land ook niet te zijn, ook al zijn ze dan uit het zelfde land afkomstig.

Ik vraag me trouwens af of het echt over gaat, sommige mensen houden altijd het gevoel dat ze nergens thuis zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Tips niet,maar je zult toch in 1 van beide landen moeten integreren. Gezien de omstandigheden lijkt me het kiezen voor Nederland het beste.Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soortgenoten zoeken in clubs of op internet .Mensen die ook dit probleem hebben.

( of een site oprichten zelf voor deze groep )

Je eigen leven leuker maken met bijvoorbeeld een zwembad in je tuin dan vergeet je ook een beetje je problemen.

Sommige mensen weten het voor elkaar te boksen om in alle beide landen wat te gaan doen of hebben een vakantie huis in het andere land.

Leuke mensen uitnodigen in de vakantie : Mensen die je kent uit je vorige land.

( bespaard hun een hotel en toch zijn ze lekker weg uit hun eigen land. )

Sommige mensen vragen bij de dokter voor een tijdelijke antidepressiepil of je gaat op zoek naar een kruid bijvoorbeeld die je lichaam wat op pept ( bijvoorbeeld sintjanskruid : heel erg onschadelijk is die maar maakt je wat sterker in het leven ) en dan vergeet je ook een hoop zorgen in het leven.

Vergeet ik nog wat ? toi toi toi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tips om je in een ander land toch thuis te voelen. Haal je land van herkomst hierheen. Je eten, kleding muziek en alle andere dingen die je gewend bent van huis uit. Zoek medemensen op van dezelfde afkost om mee te praten en herrineringen op te doen.
Geniet van alles wat je hier inmiddels hebt opgebouwd en richt je tot je kinderen. Onderhoud naar believe contact met de familie ver weg. Tegenwoordig is communiceren over de genzen betaalbaar en leuk doordat je niet alleen geschrift maar ook beelden, films en geluid (foto`s en films van je kinderen) kunt laten zien.
Probeer niet het een te zien als een gemis t.o.v. het andere. Kiezen is soms lastig doordat je vanwege die onontkoombare verplichting niet beide kunt hebben en niet kunt genieten van de voordelen van de een.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denkelijk zal je gewoon moeten accepteren dat je in beide landen die heimwee hebt. Dat is misschien het lot van emigranten. Een vakantiehuisje in het moederland zou niet gek zijn. Dan kan je zonder je familie tot last te zijn toch af en toe een poosje in je geboorteland verblijven.
13 jaar geleden
Mee eens! - bluecatsmile
Zodra je anderen kunt helpen met hun probleem, is het niet langer jou probleem.
Je zult er versteld van staan dat er anderen zijn die er nog zwaarder aan tillen, dat vindt jij aanstellen toch?