Zijn mensen van andere culturen zoals bijvoorbeeld Marokanen banger voor honden? (lees uitleg)

Ik heb een grote hond, ze is harstikke lief, maar wel indrukwekkend groot. Mij valt het op dat als ik door de stad loop, vooral veel mensen met een andere culturele achtergrond, meest Marokaanse of Turkse mensen, bang reageren. Soms zie ik iemand naar de andere kant van de straat lopen of schrikken.
Mijn hond wordt regelmatig door iemand geaaid of krijgt een snoepje maar tot nu toe nog nooit van een Marokaans/turks of bijvoorbeeld ook aziatisch iemand. Is dat verbeelding van mij of is men in die culturen minder gericht op honden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

De hond is een onrein dier voor de islamieten.
En je zult dan ook geen hond als huisdier bij islamieten vinden. Het gevolg is dan natuurlijk 'onbekend maakt onbemind'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Moslims mogen normaal gesproken geen hond als huisdier. Volgens hun geloof zijn honden ‘onrein’, dat betekent zoiets als zondig of vuil. Moslims willen zo goed mogelijk volgens de regels van hun geloof leven. Ze hebben dus liever geen hond in huis.

Toegevoegd na 48 seconden:
Ik merk ook altijd dat ze er met een boog omheen lopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hindoe mensen zien een hond juist weer als het laagste van het laagste. Mensen die zich niet goed hebben gedragen, reincarneren als hond. Een hond is in hun ogend, dus niet een dier om aan te halen.
13 jaar geleden
Zelfs Antilianen lopen met een wijde boog om onze hond heen.We hebben nu een Labrador,maar vroeger een Rottweiler.Toen liepen de Antilianen niet weg,ze rende weg!