Als een blinde naar het toilet gaat, hoe merkt hij dan dat hij klaar is met zijn achterwerk af te vegen?

dit is een serieuze vraag...Ik bedoel veel dingen kunnen ze voelen ...als ze bv een glas drinken inschenken houden ze hun vinger in het glas en zo kunnen ze voelen dat hij vol is...maar hoe zit dat met het afvegen vd bips??....

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.6K

Het beste antwoord

Zelf heb ik weleens noodgedwongen op het toilet gezeten in het donker. Dan veeg je schoon totdat je merkt dat het steeds stroever gaat, om het zomaar te zeggen. Je kunt wel degelijk merken wanneer je uitgeveegd bent. Probeer het zelf maar eens uit, dan kun je het ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Goeie vraag!

Ik kan alleen vertellen wat ik zelf zou doen als ik plotseling blind zou zijn. Ik zou dan een aantal keer vegen, zoveel keer dat het vast wel goed moet zijn.

Dan veeg je gemiddeld iets te veel, maar dat is niet zo erg.

Een heel enkele keer zul je, bij uitzondering, toch te weinig hebben geveegd. Klinkt niet zo fris, maar in de praktijk zul je er geen last van hebben.

Maar goed, ik ben (gelukkig) geen expert.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien vegen ze gewoon 2x zo lang, of misschien ruiken ze wel aan het papier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan je dat uitstekend _voelen_ wanneer je klaar bent.

Toegevoegd na 36 seconden:
('T vegen voelt anders als 't al schoon is.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb eens door nog onbekende oorzaak 2 dagen het zicht verloren en idd het voelde heel raar.
het was niet zwart maar zuper super wazig. alsof je door spleetjes keek en dan nog jampotglazen

je veegt tot het droog is haha
ik schonk drinken in met mijn vinger top in het glas.
wat ook moeilijk was was even de was machine aanzetten. waar gooi je die poeier nou in he. of uberhaupt naar boven lopen of wat dan ook.
ik ben liever doof dan blind dat weet ik wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gevoel is meestal beter ontwikkeld bij blinden.
Ze voelen dat volgens mij precies aan. Probeer het zelf maar eens in het donker. Je kunt het zelf ook vrij nauwkeurig bepalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misschien vegen ze gewoon niet, maar spoelen het schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij mensen die slecht ziend zijn of blind.
werken andere zintuigen perfect .
dus zij kunnen beter horen / voelen / ruiken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Net zo lang vegen en aan het papier ruiken totdat alles fris ruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weet niet hoe het bij jullie zit. maar ik kan mijn billen ook niet bekijken of ze schoon zijn. dus gewoon op het gevoel. net als je haren uitspoelen als je gewassen hebt. wellicht voelt iemand dat gewoon!