Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn sommige jongeren zo dom bezig onder het mom van experimenteren?

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2010/05/zorgen_om_vodka_eyeballing.html

Ontbreekt er dan wat in de basis opvoeding, een te weinig aan een bepaalde stof in het lichaam die ervoor zorgt dat je beseft wat je doet..... etc. etc.?

Toegevoegd na 16 minuten:
Ik heb ook wel eens wat doms gedaan maar ben me wel altijd bewust geweest dat ik maar 1 lichaam heb.

En ogen of oren repareren is toch nog steeds erg moeilijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keek hier ook van op. Op You tube is hier e.e.a. te zien.
Weet nl niet of het toegestaan is deze link mee te sturen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Jongeren zoeken - GELUKKIG - de grenzen op. Ik verbaas mij meer over dat feit bij extreme sporten dan bij consumptie. Ik heb ook gesekst in NY in de tijd dat aids op kwam, tot ik besefte waar ik mee bezig was. Condooms bleken voor mij de pret te bederven; ik ging met weinig plezier over op veilige sex. Het was zelden daarna nog zo opwindend.
Moraal:
Daarom leef ik nog gezond en wel, maar ik ben ook een uiterst saaie en voorzichtige man., geworden of van nature, dat weet ik niet
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het brein van jongeren is nog niet volledig ontwikkeld, ze zijn gevoeliger voor groepsdruk en hebben minder gevoel voor risico's en zeker de lange termijn effecten van beslissingen nu. Daar zijn het jongeren voor (:

Dus nee, dit heeft niets te maken met opvoeding, dit is typisch wat jongeren doen. Heb jij nooit iets geks gedaan toen je een jaar of 16 was?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed antwoord. Ja, ik heb ook wel eens figuurlijk mijn neus gestoten. Maar mijn lichaam heb ik toch wel ontzien.
Onlangs verscheen het boek 'Het puberbrein binnenstebuiten'.
Het boek maakt inzichtelijk hoe jongeren zich tussen hun 10e en 25e ontwikkelen en toont aan waarom jongeren juist vanaf de tienerleeftijd vragen om duidelijke grenzen en goede begeleiding. Pubers hebben, misschien nog wel meer dan kinderen, structuur en kaders nodig. De auteurs vertalen deze inzichten naar terreinen als opvoeding, onderwijs, arbeidsmarkt en marketing en geven veel praktijkvoorbeelden en praktische adviezen hoe volwassenen beter met jongeren kunnen omgaan.

Het is te leen in de bibliotheek.

(td)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger moest je veel meer zelf ontdekken en stootte je vaker je neus. Daar leerde je van. Tegenwoordig is alles al voorgeschoteld en heeft men niet geleerd z'n eigen grenzen te kennen. Logisch dat men daar naar op zoek gaat. En aangezien men veel meer kan en mag dan vroeger, is het logisch dat de grenzen ook extremer liggen. En vergeet niet, vroeger werd het niet gefilmd en wist 'niemand' ervan. Nu wordt het gewoon via internet thuis gepresenteerd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongeren denken vaak dat ze onsterfelijk of onverwoestbar zijn. Onder de sociaal druk van cool zijn en met de vrijheid van zelfdtandig zijn + hormonen soep... dan ga je ook drinken met je ogen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jongeren hebben gewoon nog te weinig ervaring in hun leven en weten vaak niet waar ze mee bezig zijn totdat het hen duidelijk gemaakt wordt of ze zich interesseren voor eventuele gevolgen van feiten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ook denk ik dat ouders meer toestaan dan vroeger, dat idee heb ik.
niet allemaal natuurlijk, maar als ik soms hoor hoe kinderen praten tegen hun ouders of wat ze doen...dan denk ik terug aan mijn jeugd. niet dat alles perfect was, maar bepaalde dingen mogen gewoon niet, klaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik de verhaaltjes uit mijn grootouders hun jonge tijd hoor waren zij geen haar beter. Hun zo zat zuipen dat ze hun roes gingen uitslapen in de varkensstal. Dat zie je vandaag trouwens nog altijd op de baan. Hoeveel ouderen kruipen niet achter het stuur nadat ze teveel gedronken hebben? Veel meer dan jongeren, nee? Hebben die dan ook geen opvoeding gehad of iets dergelijks? Iedere generatie zijn ding. Ik vindt het ook soms te gek voor woorden maar wat er vroeger werd gedaan vind ik al even erg. Goed wat drinken en dan midden in de nacht al zingend door de straten lopen. Heb ik liever dat ze wodka in hun ogen gooien, storen ze mij tenminste niet mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding