is er buitenaards leven een kan het dan even intelligent als de mens of zelf meer zijn

ik zelf denk ja want er zijn biljoenen sterren een we zien steeds meer een meer dat er ook planeten rond draaien een zo als de planeet Gliese 581 waar er al 100 percent zeker vast dat wij er op kunne leven denk ik ook dat daar dan ook leven is ontstaan want waar zuursof aarden een water is er leven 99 percent maar ik weet deze vraag is nog nooit bewezen is geweest maar ik zou graag u mening er over hebben

Toegevoegd na 30 seconden:
hie onder ziet u de planeet Gliese 581

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mmm meer dan 2x de zwaartekracht.... permanent... nope... doe mij de Aarde maar.

Antwoorden (12)

Ja dat kan zo maar en het kan ook zo maar dat wij het niet eens als leven zien en (h)erkennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee er is geen buitenaards leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het bestaat in primitieve vorm,of in heel inteligente vom.
Misschien wel zo inteligent,dat ze ons aardbewoners maar gewoon met rust laten.
En dat we met al onze technologie helemaal niet interessant zijn voor hun.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk zeker dat het kan. Citaat uit de film Contact:

Young Ellie: Dad, do you think there's people on other planets?
Ted Arroway: I don't know, Sparks. But I guess I'd say if it is just us... seems like an awful waste of space.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is bijna uitgesloten dat er nergens anders leven zou zijn dan bij ons op deze planeet. Iets anders is, komen wij ooit met hen in contact! Volgens onze huidige stand van techniek is dat nog niet denkbaar; er zijn zelfs geen (realistische) vooruitzichten op een doorbraak in die zin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Maar heleboel mensen denken dat er beschavingen zijn die veel verder zijn dan wij. En dat die wel naar ons kunnen komen. Daar zijn heleboel science-fictionfilms over gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat laatste klopt. Let vooral op het woord: fiction!
Natuurlijk. Het zou heel arrogant zijn er van uit te gaan dat onze planeet de enigste is die in staat is leven voor te brengen in een "oneindig" universum. Wetenschappers zijn er trouwens mee bezig. De reportage Are we alone in the universe uit de Horizon reeks van de BBC gaat hierover en geeft een heel nuchtere visie over de mogelijkheid op buitenaards leven en de zoektocht naar andere planeten waar menselijk leven mogelijk zou zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er moet wel een planeet, overigens denk ik planeten in het heelal zijn waar leven is, in dat gigantische heelal en het kan ook best zijn dat er ergens anders een menselijke soort is. kijk, de big bang. Daardoor kwam uit een punt zogenaamd het heelal. En het lijkt me een beetje gek dat wij als enigste van die 100000000000000000000000000000000000 planeten het enigste leven zijn? dat moet dan toch ook verspreid zijn? want je hebt toch ook meerdere sterren en planeten? waarom dan niet meer leven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou heel goed mogelijk kunnen zijn, en het is te hopen dat hun (geestelijke) ontwikkeling ver voor ligt op dat van ons.
Anders ziet het er somber uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof zeker dat er op een of meerdere andere planeten buitenaards leven is.
Dat het nog niet bewezen wil natuurlijk niets zeggen.
Vroeger achtte men het ook onmogelijk dat er zoiets als bacteriën of virussen bestonden.
Het buitenaards leven wat er zou kunnen zijn, ontwijkt ons misschien al tijden, omdat wij ook niet zo makkelijk zijn of wellicht andere inzichten hebben.
En als ze ietsjes intelligenter zijn dan wij blijven ze op afstand, want wij maken er een behoorlijke puinhoop van hier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
niemand weet het zeker, maar het lijkt me stug dat onze planeet als enige het kunstje voor elkaar heeft gekregen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over deze vraag zal altijd discussie blijven tot er leven is gevonden, maar als je het mij vraagt ontstaat leven spontaan bij de juiste omstandigheden en is het onmogelijk dat er verder geen leven is in dat enorme universum.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk zeker wel dat er meer leven is dan alleen op onze aarde en of de mensheid daar ooit achter zal komen betwijfel ik. de ruimte is zo groot dat die gewoon oneindig is, zo al gewoon apart zijn dat wij de enige zijn. de UFO verhalen heb ik wel mijn twijfels over, zal niet zeggen dat het niet zo is maar een illusie is gauw gemaakt.