Is het kwaad als ik mijn bankrekening en aders en telefoon nummer geef en wat moet ik doen als ik het gegeven heb ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
NIET DOEN!!!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
-rekeningnummer
-adres
-telefoonnummer Bijna elk bedrijf heeft die gewoon op de website staan.
Iedereen die wel eens iets koopt op marktplaats en het laat opsturen geeft deze gegeven meestal af. Als het alleen om deze drie dingen gaat: geen probleem.
paulus811
6 jaar geleden
Eens met JackD, de reactie van preekfluweel snap ik niet.
crispy
6 jaar geleden
Toch kan een kwaadwillende met deze gegevens je abonneren op allerlei zaken (waar je geen interesse in hebt of waar je geen geld voor over hebt). En ook automatische incasso daarvoor in gang zetten. Ook al is dat dan niet correct ondertekend, dan nog moet je moeite doen om dit weer recht te zetten.

Antwoorden (2)

Wat zou iemand daar mee kunnen?
Adres : als je niet wil dat iemand je opzoekt moet je het niet geven, maar als iemand iets moet ophalen bij je of iets moet versturen zal hij het wel nodig hebben, als je een niet geheim vast telefoonnummer hebt staat dat gewoon in het telefoonboek, Met je banknummer kan niemand iets zolang je je pincode niet geeft. Maar er zijn heel wat mensen die mijn bankrekeningnummer hebben, omdat ik hen moet betalen of omdat zij mij moeten betalen. Niks mis mee
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+precies
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ dagelijks even kijken welk bedrag die persoon op de rekening heeft gestort, want geld eróp storten is het enige dat die ander kan.
kan in principe geen kwaad. Al deze dingen worden gebruikt bij bijv een aankoop. Ik zou het persoonlijk niet zomaar aan een vreemde geven die je nog nooit hebt gezien, maar voor een bedrijf of iemand die je kent is geen probleem.
Mocht je het aan iemand hebben gegeven die je niet kent en/of vertrouwt, dan is er nog steeds geen ramp. Met je bankrekening kunnen ze je alleen geld geven, en dat is geen probleem ;-). En als je je daarbij toch niet prettig voelt kun je altijd de bank contacteren.
Je telefoonnummer kan ook snel worden opgelost, gaat de persoon aan wie je het gegeven hebt je lastigvallen, kun je hem gewoon blokkeren.
Je adres zou ik niet zomaar aan een vreemde geven. Mocht je dit wel hebben gedaan en je voelt je bedreigd kun je altijd de politie waarschuwen. Ze zullen je natuurlijk niet een beveiliging voor het huis geven maar ze zullen je waarschijnlijk wel adviseren wat te doen.

Hoop dat dit helpt!