Sinds een paar maanden zijn boven ons een Irakees gezin komen wonen met 3 kleine kinderen.gewoon lopen kunnen ze niet het is steeds stampen en hollen

knikkeren enz. bovendien gaan de kinderen laat naar naar bed, ook boren en kloppen tot 11 uur s'avonds is gewoon. Daarnaast kunnen we ook nog genieten van hun volksmuziek het is om dol van te worden.Heb al 2 keer de politie ingeschakeld maar deze hebben geen tijd.
Daarnaast contact gehad met de woningbouw deze zouden kijken wat ze op de vloer hadden. Dit bleek zijl oftewel vloerbedekking te zijn en volgens hun was dat in orde.En dan kan ik van alles aangeven waardoor we geluidsoverlast hebben maar ze erkennen dit niet.
Bovendien ben ik naar boven gegaan en heb netjes gevraagd of het iets zachter kon en de kinderen eventueel op pantoffeltjes mar ze gooide prompt de deur voor mijn neus dicht dit was om half 12 s'avonds.
Nu is mijn vraag of iemand een apparaatje weet wat ik tegen het plafond kan plaatsen en elke keer als wij overlast hebben dit een geluid kan produceren waardoor ze boven in de gaten hebben dat ze te ver gaan.
Ik hoop dat iemand mij helpen kan want mijn man ( 66 jaar ) wordt hier helemaal gek van en dat komt onze relatie niet ten goede, weggaan de hele dag kost geld en dat hebben wij niet.
Ik heb ook aan de woningbouw andere woonruimte gevraagd, maar hier moet je opties kopen en iedere optie kost 5 euro en dan moet je geluk hebben om door de computer uitgeloot te worden.
Wie helpt ons?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom vermeld je in het opschrift Irakees?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe meer informatie, hoe beter je de vraag kunt beantwoorden. Kijk maar naar het antwoord van Ingrid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@jol De meeste Irakese vluchtelingen van de afgelopen paar jaar zijn christenen.

Het beste antwoord

Dit is lastig, maar je hebt recht op ongestoord wonen. Ik zou zeggen maak geluidsopnames en het liefst met datum en tijd erbij. Eventueel door middel van een camcorder oid. Dan heb je een tastbaar bewijs. Zeker na 22:00 uur mag je verwachten dat er rust komt. De woningstichting zal in dit geval hopelijk als bemiddelaar optreden en je ( of de buren) een andere woonruimte aanbieden. Phoe veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Annet, afschuwelijk, als je zoveel last hebt van je buren.
Zij leven lekker, maar jouw leven wordt er door vergald.

heb je hier iets aan?
http://huis-en-tuin.infonu.nl/wonen/20744-geluidsoverlast-door-buren-wat-mag-en-wat-kan.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meld je aan bij Das je goed recht!
Zo'n soort gelijk probleem was afgelopen keer ook laten zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch zal de oplossing via de woningbouw gezocht moeten worden, zij zijn nl verplicht je ongestoord woongenot te bieden.
bouw eerst een dossier op.
noteer dat je het vriendelijk hebt gevraagd.
noteer secuur alle overlast, van wat voor soort, en op welke tijden.
dien je klacht bij de woningbouw schriftelijk in, en blijf ze achter de broek zitten.
heel veel sterkte en succes!

oh ja, probeer het eerst op deze manier.
als jij er op jouw beurt een flinke teringherrie tegenover gaat stellen, escaleert de boel alleen maar.
13 jaar geleden
Ben het met u eens dat dit heel erg vervelend is en je wordt er inderdaad compleet gek van.
Is er in de buurt een buurtbemiddeling misschien? In Rotterdam zijn er stadsmariniers waar je klachten kwijt kunt bijvoorbeeld. Wat misschien een idee is om eens te kijken of de familie naar een moskee gaat, wellicht is de Imam bereid om te bemiddelen?

Hoe dan ook blijven klagen en bellen met de politie en iedereen die er wat aan zou kunnen doen. Dan kan er een dossier opgebouwd worden zodat er uiteindelijk een zaak van gemaakt kan worden.

Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat het een Irakees gezin is, is dat erger dan een Nederlands gezin?
Geluidsoverlast is erg vervelend, daar kan ik over meepraten, je kan er compleet door van draaien.
Kan je eerst niet (nog) eens overdag met hen gaan praten. Ga er heen met een bos bloemen voor een zogenaamde kennismaking en breng het ter sprake. Of is de relatie al te ver verziekt dat dit niet meer kan?

Of laat ze eens hun geproduceerde geluid horen, als ze kinderen herrie maken, vraag ze even te luisteren, misschien snappen ze het dan.

Toegevoegd na 59 seconden:
Voor dit soort zaken zijn er wijkagenten, informeer eens op het politiebureau.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ze al een keer overdag uitgenodigd op de thee? Een praatje met ze gehouden over waar ze vandaan komen, hoe het met ze gaat, hoe het met jullie gaat? Of ze een beetje kunnen wennen in de nieuwe buurt? Die vrouw zit waarschijnlijk ook de hele dag thuis met de kinderen en elke afleiding is meegenomen.

En dan niet op een moment dat jullie heel veel last van ze hebben, maar gewoon op een moment dat het wel meevalt en dat je een goed humeur hebt. En dan kun je ze ook gewoon uitleggen dat het in Nederland verboden is om na 10 uur 's avonds nog herrie te maken en dat jullie last hebben van het contactgeluid.

Slijm ze plat, doe leuk tegen de kindertjes, help ze een beetje op weg. Dan krijgen ze er vanzelf meer belang bij om rekening te houden met jullie.

Als er dan nog niks gebeurt is het nog vroeg genoeg om aan verhuizen te denken. Als ze het echt niet van plan zijn trek je uiteindelijk toch aan het kortste eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even een puntje, hoe bedoelt u verboden na 10 uur 's avondsherrie maken? Geluidsoverlast is niet gebonden aan tijd! Het is een ingeslopen gedachte dat je pas na 22.00 uur geen herrie mag maken. Je mag de gehele dag geen herrie maken waar anderen last.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de plaatselijke verordening van de meeste gemeenten staat dat je na 10 uur 's avonds het volume van je muziek omlaag moet doen. Bovendien hoort het bij de algemene fatsoensnormen om na 10 uur 's avonds je klusprojecten stil te leggen, behalve na overleg met de buren.
Als we alle regels heel strikt gaan uitleggen, hebben grote groepen mensen geen leven meer. Ik heb ooit eens naast een dovenschool gewoond, aiaiai... Een beetje leven en laten leven hoort er ook bij.
Dat is echt heel vervelend,daar kun je inderdaad knettergek van worden.
Een panklare oplossing heb ik ook niet,maar probeer het eens op www.vrom.nl ,typ daar "burenlawaai" in het zoekvakje en ga vervolgens naar "geluidsoverlast buren".Je krijgt dan de handleiding burenlawaai te zien die je kunt downloaden,daar staan allerlei tips e.d. in waar je misschien wat aan hebt.
En verder,sterkte!!
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met alle respect, maar woont u in een woning die te groot is geworden voor de huidige gezinssamenstelling?
U kent dat wel, alle kinderen de deur uit en pa en ma blijven in het grote huis wonen wat eigenlijk geschikter is voor bewoning door een gezin met kinderen.

De woningbouw vult dat mooi op door gezinnen met kinderen grote woningen toe te wijzen al of niet opgelegd door de overheid.
U kunt ook uitkijken naar een seniorenwoning.

We moeten tolerant zijn en niet selectief tolerant.
Als men al een aversie had tegen de bewoning
dan laat u het nu wel blijken.
Door de negatieve instelling bent u zelfs in staat om een mug horen te boeren als u uw oren spitst.

Bij echte overlast heeft men de wet aan zijn kant,
maar de bouwkundige staat van woningen is er ook debet aan dat men ook op de hoogte is van evt gezinsplanning van de buren.

Stel dat 1 van uw kinderen boven u kwam wonen met uw kleinkinderen, dan klinkt het weer als muziek in uw oren
dat getrippel en geknikker.

Leven en laten leven en zet een muziekje op.
(niet te hard)

Wij verkeren in eenzelfde situatie en we strepen elkaars
,,overlast,, tegen elkaar weg.
Wij kennen zelfs alle namen van de buren en hun kinderen.
Kwestie van hoe men in het leven staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met 'Irakees' weet je nog niet zo heel veel want voor de geluidsoverlast zelf maakt dit niets uit. Maar goed, je noemt het. Besef dat huisvesting in Irak door de onmetelijke ruimte die men daar tot de beschikking heeft vrijwel altijd laagbouw is en vaak nog vrijstaand ook. Die mensen beseffen waarschijnlijk totaal niet dat ze overlast veroorzaken.

Je kunt het beste toch proberen om hen op de een of andere manier duidelijk te maken dat je last van ze ondervindt. Dat is altijd beter dan een soort wapenwedloop, die uiteindelijk alleen maar verliezers oplevert. Verreweg de meeste Irakezen die ik enigszins ken, en dat zijn er inmiddels een paar honderd, zijn de redelijkheid zelve, zowel de moslims als de christenen. Zegt natuurlijk niet alles, want horken komen overal voor.

Zoek eventueel iemand die kan bemiddelen maar als je het zelf doet, dan liever niet tegen middernacht als je witheet bent, ook al gedraag je je netjes. Dat werkt ook niet bij Turken, Duitsers, Fransen, Japanners en Nederlanders. Nodig ze eventueel bij je thuis uit. In verreweg de meeste culturen maak je eerst contact door bijvoorbeeld naar elkaars gezondheid te informeren, een kopje thee met elkaar te drinken en pas als het klimaat er naar is zaken te doen. Dat is trouwens bij veel Europeanen ook niet ongebruikelijk.

Lukt het dan nog niet rest je slechts de officiële weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ook een wijs antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hoef je zeker niet te zeggen dat ik het hier roerend mee eens ben, he?
De meeste woningbouwstichtingen hebben in hun huurcontract een voorschrift voor de vloerbedekking m.b.t.
harde bedekking zoals, vinyl, zeil, parket, plavuizen. In een flat mag bijv. parket alleen zwevend aangebracht worden. Ik had het nl. ook toen ik nog in een flat woonde, om gek van te worden.
Boven mij iemand met parket en een nieuwe vriendin die je door het hele huis kon horen lopen op haar naaldhakken. Met haar viel niet te praten zelfs al was ik nog zo vriendelijk. het was zijn flat en toen ik haar weer hoorde lopen en aan zijn auto zag dat hij thuis was, ben ik naar boven gegaan, heb aangebeld en gevraagd of hij mij even met iets kon helpen omdat ik mannenkracht nodig had. Hij ging mee en toen heb ik hem laten horen wat ik meemaakte. Hij schrok zelf en heeft onmiddellijk ingegrepen, van haar had ik dus geen last meer. Daarboven echter kwam ook een buitenlands gezin met vier kinderen. Je hoorde ze voetballen, knikkers rollen rennen en schreeuwen. Ook zij trokken zich er niets van aan toen ik ze vriendelijk vroeg of het wat minder kon.
Ik heb een gesprek erover gevoerd met de woningbouw, want de verhuurder moet er voor zorgen dat je prettig woont en ik kreeg een formulier mee om de tijden te noteren. Ook gaven ze mij de raad om andere buren te laten tekenen dat ze er ook last van hadden. Zo gezegd, zo gedaan. Die lijst zorgde ervoor dat ze bewijs in handen hadden en die mensen moesten toen op gesprek komen en werden gewaarschuwd. Dit hielp gelukkig. Als ik jou was, zou ik dat ook doen. Met zo'n lijst en met handtekeningen van andere buren, heb je iets in handen.
Je kunt nl. de huurcommissie inschakelen als een vehruurder niets onderneemt tegen derving van jouw woongenot, indien de woningbouw weigert iets te ondernemen zelfs al zouden ze een mediator zouden hebben. Ik vind het zeker vreemd dat de politie weigert te komen. Ik zou blijven bellen en desnoods dreigen dat ik het helemaal gehad heb en niet meer voor mezelf insta.Moet je zien hoe snel ze er zijn. Heb ik ook al meegemaakt toen er een junk naast me kwam wonen en de hele dag en nacht André Hazes keihard mijn kamer in liet. Ik liet die agentes binnen om te horen wat ik hoorde en gezegd dat hij niet reageerde op mijn bellen, kloppen,bonken. De officier van justitie heeft zijn deur toen ingeslagen en zijn geluidsapparatuur in beslag genomen.
amc
13 jaar geleden
Ga naar de wooningbouw dien een klacht in uhm doe hetzelfde xD ga langs als ze irriteren en doe dat zo'n 1000x per dag
En vraag maar ff aan de wooningbouw of ze nogeenkeer wille kijken want zij moeten een ondervloer hebben onder hun tapijt ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het volstrekt normaal dat kleine kinderen stampen en hollen door huis. Daar zijn het kinderen voor. In Irak is vermoedelijk een andere dagindeling dan in Nederland. Dat zijn deze mensen nou eenmaal zo gewend. Stel, als jullie kleine kinderen hadden, en jullie verhuizen naar een land, waar het normaal is, dat mensen van 12.00 tot 16.00 uur slapen, gaan jullie dan je kinderen verbieden om dan normaal binnenshuis te spelen? Hebben jullie misschien te vaak geprotesteerd? Misschien kunnen jullie zachtjes een stok of zo tegen het plafond slaan. Ik denk, dat het toch beter is dat jullie contact gaan zoeken op een aangename manier. Verder was er in De Rijdende Rechter een geval in Rotterdam van fatsoenlijke studenten die boven woonden en een gezin dat beneden woonde. Het gezin had last van de studenten. Bij inspectie bleek, dat het huis zeer gehorig was en dat de studenten weinig of niets konden worden verweten. Er volgde een oproep aan de woningbouwvereniging om het huis beter te isoleren.