Omdat een hoog geluid een sterkere trilling heeft.Waar door ze zichzelf beter kunnen horen/voelen(voelen van trillingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doven horen echt niets, en een zware stem heeft een lagere frequentie en trilt meer toch? "bromstem"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dacht ik ook. Heel hoog valt namelijk niet te voelen, heel laag wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies Bevarii
zou het kunnen zijn dat het in de mode is bij dove mensen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan merken ze aan hun stembanden dat ze praten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze zijn zelf niet bewust van hun stemhoogte. Ze leren alleen geleerd van de logopedies op basis van mond en tongbewegingen. Ze kunnen niet voorstellen dat een geluid verschillende tonen heeft. En bovendien kunnen ze niet Hun eigen stem horen en corrigeren. Helaas wekt dat irritaties en onbegrip bij sommige mensen :-(