Agressie jegens homo's komt voornamelijk vanuit een bepaalde groep. Waarom mag deze bepaalde groep niet met naam genoemd worden?

Als het bijv. rechtsradicalen zouden zijn of streng gereformeerden dan zou er geen mediastilte zijn. Nu wordt angstvallig elke verwijzing naar de hoofdoorzaak vermeden.

Waarom is dat?

(ik ben zelf geen homo maar wel van de generatie die de homo-emancipatie nog heeft meegemaakt, ik maak me zorgen over het feit dat mensen zwijgen en zich erbij neerleggen dat er van de tolerantie niets meer overblijft, en wat er nog aan tolerantie blijft steeds meer eenzijdig wordt afgedwongen)

Vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Je hebt een punt. Het gekke is, dat juist die Marokkanen uit een cultuur komen waar homo seksualiteit een wijd verbreid verschijnsel is. Het zijn met name die tweede generatie Marokkanen hier die hun volledig culturele binding zijn kwijt geraakt. Dat is in en in triest. In hoeverre de Nederlandse cultuur daar deels de oorzaak van is, dat weet ik niet. Ook gek is, dat in het zuiden van Frankrijk de Algerijnen prima in de samenleving zijn opgenomen, maar rond Parijs de oorzaak zijn van constante ongeregeldheden. De Algerijnen daar zijn ook hun volledig culturele binding zijn kwijt geraakt.

Ik pleit er dus voor om per omgaande te stoppen met het pogen de Marokkanen te integreren. Laat ze dat in hun eigen tempo doen. Maar stop el met het gedoog beleid of de al te softe aanpak, die Job Cohen voorstaat.

Ik heb als homo in Marokko en Tunesië een prima tijd gehad en met veel lokale jongens naast vrijen, een biertje gedronken en een sticky gerookt, terwijl ze hier en tegenwoordig vaak op de paus lijken, maar wel een die zich aan volledige onthouding onderwerpt. In die landen is de politie zeker de baas, dat in tegenstelling tot hier. Ze lopen cultureel natuurlijk cultureel wel een jaartje of wat achter, maar voor wie is dat een probleem?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zou zelfs zover durven gaan om te zeggen, sluit ze cultureel buiten totdat ze zelf aansluiting zoeken.

Opmerking: het gaat natuurlijk niet om DE Marokkanen, maar om de grote groep geestelijk veramde jongeren van de stad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Bedoel je allochtonen? Ik ben niet zo van taboes, dus ik zal het door jouw gewenste antwoord gewoon maar geven.

Maar dan mijn wedervraag: wie zegt dat dat zo is? Heb je bronnen om jou insinuatie te staven? Want je brengt het als feit waar *ik* niet zeker van ben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Let wel, ik geef het (overduidelijk) gewenste antwoord en ben het hier zelf *niet* mee eens. Ik ontkracht het dan ook in mijn 2e alinea. Kom maar eens met bewijs dat het enkel een bepaalde groep is die deze rottigheid uitvreet. Tot die tijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je laatste zin is dus wat ik bedoel. Waarom stel jij die vraag terwijl je goed weet wat er aan de hand is. Wil je het niet weten? En aangezien jij precies doet wat ik vraag kun je misschien daar een antwoord op geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereest weet ik niet goed wat er aan de hand is, want ik woon op het platteland, dit soort problematiek speelt hier niet. En juist daarom vraag ik of je met een bron aan kan tonen dat er 'ontwijkend' door de pers wordt gepubliceerd. Ik doe precies zoals jij in je vraag stelt, juist omdat ik (en blijkbaar anderen ook) er niet zeker van zijn dat homohaat voortkomt uit één bevolkingsgroep. Ik ga geen conclusies trekken uit jouw beweringen. Kom maar met bronnen waarmee je je vraag ondersteunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeggen: ga een maandje in de stad wonen. Leef er, loop er rond, kom in verschillende wijken. Maak mee dat de buschauffeur bespuugd wordt omdat die iets durft te zeggen over zwartrijden door jongetjes die met zijn allen via een trucje op één abonnement proberen te rijden. Ga naar de supermarkt na zeven uur 's avonds, en kijk wat er in en buiten die supermarkt gebeurt. Kijk 's avonds op straat, zie wie daar wel rondhangt, hoe die mensen zich gedragen, en merk op welke mensen als gevolg daarvan niet meer alleen over straat durven. Luister wat er in de bus luidruchtig geroepen wordt en door wie. Zie hoe een same sex stel snel elkaars hand loslaat, net iets te laat om bedreiging te voorkomen. Hoor wat vrouwen die alleen boodschappen wagen te doen wordt nagesist. *Kijk* en *luister* gewoon in het dagelijkse leven. Dan zie en hoor je vanzelf waar het grote probleem ligt. Pak vervolgens een krant, en zoek de verschillen.
Er komen heel veel problemen uit deze "bepaalde" groep. Het probleem is, dat deze groep minder makkelijk te definiëren is dan sommige politici ons willen doen geloven. Rob Oudkerk had het ooit over "kut-Marokkanen", om duidelijk te maken dat er ook goede Marokkanen zijn. Tevens is er ook homogeweld vanuit de rechts-radicale hoek, vanuit voetbalsupporters (hoewel ik niet weet of dat in Nederland ook zo geldt). Het zou me niet verbazen als gereformeerde jongeren zich hier ook mee zouden inmengen.

Je afzetten tegen "andersdenkenden" bestaat al eeuwen lang, en dat ligt meer ten grondslag aan het geweld dan de groepen zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door de groep te noemen wordt er een stigma gelegd op de hele groep, terwijl slechts een klein deel zich schuldig maakt aan het onwenselijke gedrag. Ik vind het heel netjes als de groep derhalve niet genoemd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de demografie van discriminanten er niet toe doet.

Je kan zeggen dat het voornamelijk allochtonen zijn die homo's discrimineren (als dat al zo is) maar hun afkomst doet niet terzake. Je zou namelijk ook kunnen zeggen dat het voornamelijk mannen zijn die discrimineren. Of mensen met zwart beenhaar. Dat is natuurlijk belachelijk.

Dat er een statistisch verband is tussen de twee factoren (vb.: discrimineren en allochtoon) wil nog niet zeggen dat beide factoren relevant zijn.

Alle discriminatie is verkeerd, en het maakt daarbij geen zak uit of diegene die discrimineert tot een bepaalde groep behoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wannner blijkt dat een bepaalde groep voor problemen zorgt doet dit juist WEL terzake. anders kan er nooit een oplossing voor het probleem worden gezocht. Als je een probleem wilt oplossen moet je eerst weten hoe het probleem onstaat en hoe het in stand wordt gehouden zodat je weet wat er gedaan moet worden om het probleem af te laten nemen. Als je deze factoren (in positieve zin) kan veranderen neemt het probleem af.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt. Helaas is discriminatie niet aan een groep voorbehouden, en er is geen noodzakelijk causaal verband tussen de groep en de activiteit. Dan kan je dus beter discriminatie in het algemeen aanpakken dan discriminatie door die groep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou alleen uitmaken als "de groep" ook de oorzaak is. Er wordt wel beweerd dat homofilie door de bijbel en de koran is verboden. Het lijkt er ook op dat de homohaat voor een deel ook daar vandaan komt, maar ik weet niet in hoeverre dit dubbelblind is onderzocht.
ha ik heb ook geen bron : tenminste : ik woon in een allochtonen buurt maar weet niet hoe het in de rest van nederland gesteld is

wat ik hier heel erg zie : veel allochtonen die zitten vaak bij de kapper om een soort macho kapsel te laten knippen : is een soort agressieve mowhawk look

daarbij hoort ook een bepaald soort gedrag : haantjes gedrag .... en ze gaan ook bijv op de stoep geen stap voor je opzij en sturen daarmee vaak aan tot een fysieke botsing

dus ja ik als homo ( sapiens ) voel me nogal eens ummm... ja ongemakkelijk hierbij.... want als je tegen iemand aanbotst dan word het vaak een ( bijna ) gevecht en dat wil ik dus nooit dus ik ga altijd een stapje opzij

mijn redenatie : voor de stelling ( of vraag ) die je poneert : word zoiets in de media dood gezwegen ?

mijn antwoord : ja veel van de macht hebbers van internet leven wel in een rustiger gebied in nederland waar de allochtoon het zwaarder heeft omdat ie in de minderheid is

dus ja het mes snijd aan twee kanten : als je de allochtonen een stempel geeft dat ze niet deugen : dan zullen de allochtonen die in dorpjes wonen in nederland en in de minderheid zijn : mischien wel sneller slachtoffer worden van agressie door nederlanders

de goede allochtoon die dan onder de kwade gaat lijden

ja ik daarintegen ha ben een minderheid ook : maar ik ben dan een blanke in een allochtonen buurt : soms klaag ik dan wel eens over de buitenlanders : maar vaak op internet met een ban als gevolg.....

de meeste nederlanders hebben de stelling : als je je zo ergert aan buitenlanders : neem een baan en kies een andere buurt uit om in te gaan wonen

dat klinkt ook logisch en ja is ook een gezonde oplossing.... maar ha ja ik heb niet zoveel keuze want ik ben slecht in werken hee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een belachelijke oplossing zou dat zijn. Dat je maar moet verhuizen als je, je niet veilig voelt in je buurt.
dan hoeven we maar lekker niks aan het probleem te doen. Dat noemen ze nou symptonen bestreiding. Een onveilige buurt moet weer veilig gemaakt worden. of dat nou door allochtonen of nederlanders veroorzaakt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
belachelijk of niet.... het is vaak de enige reeele oplossing.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het, ik ken de wijken waar jij het over hebt. Ben er zelf voor een deel in opgegroeid. Mijn ouders hebben ook bewust gekozen om te verhuizen zodat ik op een veilige manier zonder gediscrimineerd te worden (ik ben NL) op kon groeien. Maar het blijft te belachelijk voor woorden.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja bijv in frankrijk heb je de beroemde ghetto bij parijs buiten parijs zie je helemaal geen boeven....kijk die werken vaak niet en hebben vaak ook geen geld voor benzine om al te ver buiten hun wijk te komen ( inclusief overnachting hee? ) feitelijk is de armoede zelf de tralie functie...... zo sijpeld het probleem een beetje voort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het leven tussen allochtonen waar ik woon : het is het leven tussen twee vuren....goed en kwaad de allochtone meisjes die bij de kassa werken van de super die zijn vaak superaardig tegen me hee? maar ja op straat dan maak ik nooit een praatje hee? ze lijken vaak alleen met hun eigen soort te doen te willen hebben
Bijna 55 procent van de Marokkaanse mannen in de leeftijd van 18 tot 24 jaar in Rotterdam komt in aanraking met de politie. Van de autochtonen is dat 18,4 procent.

Dat meldt de Volkskrant op basis van berekeningen door hoogleraar criminologie Frank Bovenkerk, die de cijfers schrikbarend noemt.

De reden dat dit niet genoemd mag worden noemen ze ook wel positieve discriminatie en wordt in stand gehouden door de (extreem) linkse partjen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of dat verschil in criminaliteitscijfers komt door het gedrag van allochtonen of de selectieve waarneming van de politie is nog maar de vraag. Bovendien ging de vraag niet over criminele allochtonen maar over homodiscriminatie door een bepaalde groep die niet verder gespecificeerd is in de vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een wetenschappelijk onderzoek, deze mogen niet gebasseerd zijn op aannames (of subjectieve factoren) maar zijn altijd ondersteund door feiten. Agressie (naar welke groep dan ook) valt voor mij WEL onder criminaliteit. Het woord criminaliteit wordt in het woordenboek beschreven als:” Strafbaarheid voor de rechter, misdadigheid”. Agressie naar personen toe is nog altijd strafbaar en misdadig. Maar misschien zie jij dat anders? Ik denk dat het voor iedereen hier ondertussen wel duidelijk is dat we het over allochtonen hebben.
Wanneer je de reacties van de vragensteller leest zie je ook dat hij/zij dit benoemt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@sanuk: wat ik steeds vaker merk, is dat die criminaliteit ineens 'overlast' heet. Dat is net zo'n fenomeen, doen alsof het probleem niet bestaat. Dan heet het 'overlast' als een homo in elkaar wordt geslagen, en 'overlast' als een transseksueel wordt bedreigd. Terwijl het natuurlijk gewoon strafbare feiten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is algemeen bekend Sanuk. Dat linkse partijen daarover zwijgen lijkt me onzin. Wat gaan we eraan doen?
Rechts: er op los timmeren, straffen verhogen, klopjachten op Marokkanen, avondklok, etc.
Links: uitzoeken wat er aan de hand is, oplossingen zoeken die helpen, onderwijs verbeteren, jongeren strakker begeleiden, jongeren met psychiatrische stoornissen goede hulp geven, ouders begeleiden, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie links helemáál niet willen uitzoeken wat er aan de hand is! Daarvoor is links veel te hard bezig met ontkennen dat het probleem bestaat, en uit welke hoek dat niet-bestaande probleem komt. Als je niet wilt toegeven dat een bepaalde bevolkingsgroep hierin een grote rol speelt, weet je niet wélke jongeren je strakker moet begeleiden en wélke ouders je moet begeleiden. Onderwijs verbeteren is altijd goed, maar als slecht onderwijs niet de oorzaak is van dit fenomeen, verandert het niet. En in dit geval is het noemen van jongeren met psychiatrische stoornissen niets meer of minder dan het zoeken van een zondebok. Het toenemende geweld tegen homo's heeft helemaal niets te maken met jongeren met psychiatrische stoornissen. Tenzij je bijvoorbeeld wilt beweren dat er bijvoorbeeld in de Utrechtse wijk Zuilen 30 à 40 jongeren met psychiatrische stoornissen wonen (die wonderlijk genoeg uit één bevolkingsgroep komen), en dan zullen we direct een onderzoek moeten starten naar wat voor drugs er daar in het drinkwater zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Huh, zooi. Klassejustitie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@SuziyQ. Ik deel jouw mening, de linkse parijen onderkennen het probleem.. @zooi Ik heb het idee dat het onderzoek in geheel Rotterdam is gedaan en dat er geen ondervedeling is gemaakt tussen rijk en arm of bepaalde wijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Integendeel, @SuziyQ, links onderkent het probleem abosluut niet, maar komt niet met de sympele analyse dat Marokkanen niet deugen. De vraag is, waarom deugen ze niet? Wat is er aan de hand? Zou het ook iets te maken kunnen hebben met de manier waarop wij met Marokkanen omgaan? Zou het iets te maken kunnen hebben met hoe moeilijk Marokkanen het hebben met integreren en hoe komt dat dan? Kan je die mensen hierbij helpen en hoe? Ik hoor rechts dat soort vragen nooit stellen. Jammer. Want zonder een goede analyse komen we niet verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, die analyses. Ik weet nog dat één van onze wethouders een toespraak hield bij de Dodenherdenking in mijn wijk, enige tijd na de 'incidenten' die ik in mijn antwoord beschrijf. Mooie speech hoor, iets over een 'spanningsveld' tussen de vrijheid jezelf te zijn en de vrijheid van meningsuiting. Prachtige analyse. Veel begrip voor de twee culturen waar de bewuste jongens tussen zitten. Het is dat het de Dodenherdenking was en felle debatten vanuit het publiek daar niet gepast waren. Pardon? Spanningsverld? Zei hij dat nou echt? De 'meningsuiting' waar het over ging bestond uit het gooien met stenen, het bekrassen van voordeuren met beledigingen, en het met zijn 40'en bedreigen van mensen. Dat zijn drie strafbare feiten, herhaaldelijk gepleegd, maar ineens benoemd als 'vrijheid van meningsuiting'. Walgelijk. En dan ben ik te 'simpel' als rechtse ziel als ik zeg dat die 40 jongeren die die strafbare feiten plegen - jawel, ik durf het te zeggen - niet deugen. Dat die - net als wanneer autochtone jongens zich er schuldig aan zouden maken - gestraft moeten worden. Dat we niet moeten en niet mógen accepteren dat waar we zo hard voor gevochten hebben, de acceptatie van bijvoorbeeld homoseksuelen en transseksuelen als volwaardige mensen, in één klap teniet wordt gedaan omdat we het waanzinnige idee hebben dat 'is cultuur' een excuus is om die acceptatie te vernietigen, en dat doodsbedreigingen een vorm van 'vrije meningsuiting' zijn. Gelukkig kwam links to the rescue: er zijn in die wijk meer straatcoaches ingezet. Halleluja. Zou mijn date me nu wel een afscheidskus durven geven op straat? Of is het gevaar daar nog steeds te groot voor. Wat denk jij? Doe eens een analyse die het veilig maakt op straat. Weet je welke analyse ik graag had gehoord van mijn linkse wethouder? Eén waarbij het gedrag van die jongens ondubbelzinnig werd veroordeeld als een aanval op de vrijheid die we bevochten hebben, een aanval die niet getolereerd kan en mag worden. Hulp bij integratie is allemaal heel mooi en aardig, vooral doen. Maar er zitten twee kanten aan. Er is een grens, en die grens is de wet. Zodra je die overtreedt, wordt je vervolgd in plaats van dat de straatcoach gezellig met je komt babbelen. Da's toch niet zo raar?
Dat iemand homo's agressief bejegend, komt niet doordat hij of zij in een bepaald land is geboren maar door de denkbeelden die zo iemand heeft. Waar je geboren bent kan je niet veranderen, maar wat je ergens van vindt wel. Vandaar dat er wel denkbeelden zijn (rechts-radicaal, streng gereformeerd) die in dit verband worden genoemd, maar geen geboortestreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch is er ook een stukje opvoeding. Mijn kinderen van 5 en 8 hebben onlangs het schelden uitgevonden. En het eerste dat ze van hun vriendjes hebben geleerd: "vuile kut homo". En aan mij de schone taak om ze iets anders te leren.
Ik begrijp soms echt niet onder welke steen de mensen leven die roepen dat het niet speciaal om een bepaalde groep gaat of dat het er niet toe doet als het vooral om een bepaalde groep gaat.

Ik weet dat persoonlijke ervaring niet alles zegt, maar toch: het is nou nooit eens een autochtoon 12-jarig jochie dat aan mijn kont probeert te zitten. Het zijn nou nooit eens autochtone jongens die zodra de manager er niet is de supermarkt zo opzichtig mogelijk leegroven (en ja, ik zie het gebeuren). Het zijn nou nooit eens autochtone jongens die me achterna sissen en 'hoerrr' roepen.

Het was geen groep van 30 à 40 autochtonen die in mijn woonplaats eerst een lesbisch stel en daarna een transseksuele vrouw letterlijk hun wijk uit geterroriseerd heeft. En mijn blik is ook breed genoeg om te weten dat mijn woonplaats geen uitzondering is, dat ik niet op een soort eiland leef waar die verhoudingen heel anders zijn dan in de rest van Nederland.

Als ik iemand tegen kom, beoordeel ik diegene op zijn eigen gedrag, niet op zijn afkomst. Maar dat wil niet zeggen dat ik blind ben voor problemen die in een bepaalde groep leven. Het wil niet zeggen dat ik niet merk dat er binnen bepaalde kringen een diepe minachting heerst voor bepaalde delen van de Nederlandse cultuur die ik juist heel waardevol vind.

Bijvoorbeeld het deel waar in Nederland vrouwen gelijkwaardig zijn aan mannen. Of het deel waar GLBTQ's (Gays, Lesbians, Bisexuals, Transsexuals, Queers) gelijkwaardig zijn aan hetero's. Het deel waarin we allemaal het recht hebben ons leven naar eigen keuze in te richten zonder angst voor terreur. Waar mijn date niet bang hoeft te zijn me op straat een kus te geven.

Het probleem van je blind houden als er iets mis is, is dat je misschien heel nobel niet discrimineert, maar ook niet in staat bent iets te doen aan wat er mis is. Ik weiger daarom blind te zijn. Daarvoor zijn de vrijheden in dit land me te veel waard.

Toegevoegd na 8 minuten:
Voor de duidelijkheid: wonderlijk genoeg zijn het niet alleen nooit autochtonen waar ik deze dingen bij zie, maar ook nooit Turken, Chinezen, Ghanezen, Surinamers of Mexicanen. Gek hè?

Het gaat dan ook niet om allochtonen in het algemeen, maar specifiek... Laten we het Finnen noemen. Finnen met bontkraagjes die op zeer jonge leeftijd al leren vrouwen te behandelen als hoer en homo's vies te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In reactie op wat jij schrijft: je vraagt je af waarom deze "niet-autochtone mensen" nog in nederland blijven wonen. niets en niemand deugt hier, we moeten het allemaal in meer of mindere mate ontgelden dus het lijkt alsof het overal beter is dan hier. Dus ik zou denken dat ze dan maar beter ergens kunnen gaan wonen waar de vrouwen niet allemaal hoeren zijn en waar je gewoon mag jatten zonder consequenties en niet hoeft te werken en met zijn twintigen bij elkaar kan gaan hangen zonder dat de rest van de bewoners zich bedreigd voelt en......
Ik weet wel een land, ergens in noord-afrika ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ suzyQ
(helaas) is jouw verhaal herkenbaar. veel mensen durven het niet te benoemen uit angst om als racist te worden gezien. deze stempel geven de linkse mensen/partjen dan ook maar al te graag aan mensen die wel hun mond durven op te doen. Ik ben er voor dat criminele allochtonen of allochtone die niet willen accepteren dat wij andere sociale regels hebben direct het land uit worden gezet. Ben ik nu een rascist? Ik vind van niet!
Ik vind het belachelijk dat je tegenwoordig als racist word gezien als je dit soort dingen zegt. Ik zeg potverdorie toch niet dat ik ALLE moslims het land uit wil hebben! Gewoon weg met de slechte, dan wordt de naam voor de moslims die wel goede bedoelingen hebben ook meteen gezuiverd.
Daar worden we dan uiteindelijk toch allemaal beter van?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste Suzy. Je bent er niet voor om alle moslims het land uit te zetten. Gewoon weg met de slechte, zeg je. Je mag zulke dingen zeggen, dat moet jij weten. Maar hoe stel je dat voor, de slechte Moslims het land uit zetten? Bedenk eens een goede en eerlijke procedure als rechtse ziel. Ik ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even lezen wie wat heeft geschreven, enzoenzo...
Dat is ook het domme ervan. Dat je die groep...niet mag noemen...omdat het discriminerend zou zijn...
Dus je mag wel zeggen wanneer het om een Deen, Americaan, Chinees, Zwitser, Africaan en alle andere soorten gaat...als die last veroorzaken hier in dit land...maar niet als het uit M of T komt.
Juist door die groep niet te mogen noemen...weet iedereen gelijk dat het over die lui gaat.
Ooit werden de Homo's en Lesbo's als besmettelijk behandeld en gezien. Zo gediscrimineerd door ELK geloof.
ONleefbaar. En nu is er een soort bij gekomen die Homo's wel van een kerktoren af zouden willen gooien!
Sorry...maar dat was geen Spanjaard, Antilliaan, Surinamer, Braziliaan, Japanner...die dat riep!!!!!
Dus....zij discrimineren zichzelf!!
Door NERGENS aan deel te nemen wat Hollands is.
Puur in hun eigen cultuur te blijven en verwachten dat ieder ander....zich daar bij aansluiten. Zich aanpast aan DIE GROEP.
Wel....GELOOF en GEWELD....past niet samen door een deur. Dat is op zeker NIET....wat GOD...wil!!!
GELOOF en LIEFDE...dat is zijn wil en wens.
Geen enkele negativiteit zit daarbij.
En dat de heteromens denkt....het ALLEENRECHT te hebben qua samenlevingsvorm....niet zo arrogant doen!!
Als God niet discrimineert....waarom doen heel wat hetero's dat dan wel.
Homo's en Lesbo's....zijn vaak tegen geweld.
Die doen geen vlieg en niemand kwaad met hun wens om samen te willen zijn.
Dat kan ik van een hoop hetero's NIET zeggen.
Poten rammen.....doen hetero's
Ooit gehoord van hetero's rammen???????
Nee, dat komt ook NIET in hun hoofd op!
Ze zijn een vredelievend soort...om het zo maar even uit te drukken. Daar kan menig hetero, een voorbeeld aan nemen. En wie zou er schadelijker zijn voor de mens....een H of een Emmetje of een Teetje....
Nou, niet de Homo want die doen geen gekke dingen en roepen ook geen discriminerende dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Agressie jegens homo's komt vanuit verschillende hoeken. Hoewel de bijbel liefde preekt, zit er veel homohaat in. Er is geen godsdienst te noemen die het voor homo's opneemt. De hoofdoorzaak is dus bekend: de godsdienst. Nou ja, ook zonder godsdienst was er haat tegen homo's. Mensen houden nu eenmaal niet van mensen die anders dan zij.

Toegevoegd na 13 uur:
En nu de groep die agressief is tegen homo's is: jongens tussen tussen 12 en 16 die bang zijn zelf homofiel te zijn. Deze groep heeft wel degelijk de aandacht van de media. Dat is geen taboe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ mooi antwoord
Nederland is juist zo doorgedraaid in haar tolerantie, dat deze zelfde tolerantie zich tegen Nederland begint te keren.
Zoals in het door jou omschreven probleem bijvoorbeeld.
En het is moeilijk om daar nu nog een weg terug in te vinden.

We moeten tolerant zijn naar allochtonen die homo's het liefst van een muur zouden gooien, wat hen zelfs wordt toegepredikt in de moskee.
Nounou, dat gaat wel wat ver, volgens onze ministers.
Maar daadwerkelijk korte metten maken met de imams die dit prediken en hard optreden tegen de overtreders is er niet bij, omdat wij immers o zo tolerant zijn.

Kortom: Ons land is zo tolerant, dat er niets meer te doen valt tegen degenen die ons onze verworvenheden langzaamaan aan het afnemen zijn.

Als je naar andere onwikkelde westerse landen kijkt, zie je pas goed hoe belachelijk tolerant wij zijn en hoe dat ons langzaamaan de kop gaat kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij moet je helemaal geen groepen noemen maar degene die de wet overtreed, overlast veroorzaakt, heel hard aanpakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat niet de hele groep dit gedrag vertoond.
We beweren toch ook niet dat ALLE katholieken vinden dat pedofilie voortkomt uit homosexualiteit?

Het is slechts een deel van de groep... en dat deel wordt wel degelijk benoemd en aangepakt.
Tenminste, als bekend is om welke individuen het gaat.
En daar schort het nogal eens aan. Want er zijn maar weinig mensen die hun mond durven open te doen. Inclusief de belaagde homo zelf.
En ik kan me daar wel wat bij voorstellen. De angst voor wraak is groot.

Want wie beschermd ze... wij?
De meesten van ons lopen toch gewoon door als er iemand in elkaar geramd wordt?

Kennen jullie de poster van Martin Niemoller nog?
En een van de onderstaande varianten daarop?

Het pesten van een groep of een individu is van alle tijden.
het begint al op de lagere school.
De manier waarop wordt steeds geweldadiger.. hoewel.. ook daar zijn in onze aardse historie gruwelijke voorbeelden van te vinden.
En het kon allemaal gebeuren omdat we het LIETEN gebeuren.
Omdat we van de zijlijn toekeken.. kritiek gaven.. maar onze handen er niet vuil aanmaakten.

Omdat we als groep onze mond hielden en doorliepen als het voor onze ogen gebeurde.
Dus ik zou zeggen.. handen uit de zakken.. oren uit de kraag van je jas, ogen open en DOE er wat aan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappig dat je pedofilie en het katholicisme noemt. Niemand beweert dat álle katholieke geestelijken zich vergrijpen aan kleine jongetjes. Maar het mag wél gezegd worden dat dat toch wel een erg disproportioneel groot probleem blijkt te zijn onder katholieke geestelijken. Dat er blijkbaar dus iets niet goed zit binnen de katholieke kerk, en er actie moet worden ondernomen die gericht is op die katholieke geestelijken. Omdat als die actie niet wordt ondernomen, je kunt verwachten dat het misbruik voortduurt. Als we nou alleen al eens zover zouden komen met de groep waarbinnen agressie jegens homo's (en mensen met andere niet-hetero seksualiteit) toch wel een erg disproportioneel probleem blijkt te zijn. Dat we durven zeggen dat het probleem bestaat, dat dat binnen die groep toch wel erg groot is, en dat er - om die agressie tegen te gaan - toch wel actie zal moeten worden ondernomen die op de één of andere manier op die groep is gericht. Dan kunnen we tenminste beginnen met het nádenken over eventuele oplossingen. Dat wil niet zeggen dat er kant-en-klare oplossingen zijn, maar als we niet eens met zijn allen het probleem durven te benoemen, komen we zéker nergens. Eerst richtten ze zich op de vrouwen
En ik trok mijn mond open
Ik ben een vrouw Toen vielen ze de niet-hetero's aan
En ik bleef niet stil
Ik ben bi Toen ze een wijk verderop demonstreerden voor de vernietiging van de westerse cultuur
Liet ik mijn verontwaardiging horen
Ik ben westers Maar om mij heen blijft het angsvallig stil
Behalve als mensen protesteren tegen wat ik zeg
En proberen mij het zwijgen op te leggen door me 'racist' te noemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Suzy, 't probleem zit nog een laagje dieper dan potenrammende Marokkanen, pedofiele priesters, corrigerende verkrachters en wat voor zieke vormen van
geweld nog meer. 't gebeurt.. en 't zal blijven gebeuren omdat t KAN. Omdat de rest van ons het mogelijk maakt. Omdat we allemaal denken in WIJ en ZIJ. Kut Marokkanen zijn niet alleen het probleem van Marokkanen.
Pedofiele katholieke priesters zijn niet alleen het probleem van katholieken. Dit soort uitwassen zijn ONS aller probleem! Zolang de niet potenramende Marokkanen roepen.. maar wij doen het toch niet? En de niet homo's denken.. ik ben toch geen homo? En de niet in elkaar geslagen homo denkt.. IK ben toch niet in elkaar geslagen? En de rest van de wereld denkt, ik ben sowieso geen Marokkaan dus is 't al helemaal niet mijn probleem.. Staat die in elkaar geslagen homo in z'n eentje tegenover een groep die WEL de handen in elkaar geslagen heeft. Want die potenrammende Marokkanen weten zich WEL gesteund... en die pedofiele priesters , en corrigerende verkrachters ook. Door de rest van het ongure clubje. En ze weten nog iets.. ze WETEN dat ze kunnen rekenen op de angst van alle anderen die niet tot hun clubje behoren. Je kan geweld nooit voorkomen.. zeker niet die van het losgeslagen individu..Maar groepjes binnen een groep kunnen alleen ontstaan als de rest van de groep de andere kant uitkijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de rest van de groep dat zijn de niet potenrammende Marokkanen, de niet pedofiele priesters, de niet corrigerend verkrachtende , de hees, de hoos, de bies, de jij's en de
ikken in dit verhaal. Allemaal tegelijk vormen we op DAT moment dezelfde groep. Tenminste.. zo zou het moeten zijn. In plaats daarvan leggen we het terug bij de niet potenrammende Marokkaan.. het is er 1 uit JOUW groepje. Ik zou liever zien dat we zeiden.. hee niet potenrammende medemens, hoe kan ik je helpen aan dit geweld een eind te maken?
Zou 't niet geweldig zijn als de eerstvolgende keer als twee lesbiennes op een terrasje lastig gevallen worden de rest van de terrasbezoekers en masse opstaan en roepen.. EN NOU WEGWEZEN! Ik verheug me op die foto in de krant.. van al die culturen, geloven, seksuele voorkeuren, leeftijden etc die elkaar zichtbaar steunen omdat 2 van hen werd lastiggevallen. Maar als morgen die twee lesbiennes worden lastig gevallen.. staat er niemand op.
Geen Marokkaan, geen turk, geen Hollander, geen hetero, geen holebi, geen man, geen vrouw, geen NIKS niet. Niemand durft alleen.. en niemand weet zich nog gesteund door zijn medemens. En dus zijn t ineens onze zaken niet meer. Martin Luther King: Lafheid vraagt: is het veilig? Fatsoen vraagt: is het politiek ? IJdelheid vraagt: is het populair? Maar het geweten vraagt: is het rechtvaardig? En het moment komt dat ieder van ons een stelling moet nemen die noch veilig noch politiek noch populair is, maar moet worden ingenomen omdat die rechtvaardig is “.
Deze agressie komt over de hele wereld voor. Ik kreeg toevallig een mail van een oud-klasgenote over "Corrigerende" verkrachting in Zuid-Afrika

Veel lesbiennes in Zuid-Afrika zijn het slachtoffer van seksueel geweld. De daders willen de vrouwen vernederen en denken hen door middel van verkrachting hetero te kunnen maken.

ESPN focust zich in de reportage vooral op de vele lesbische sportvrouwen die met ´corrigerende verkrachting´ te maken hebben gehad. Het meest bekende voorbeeld is misschien wel het verhaal van Eudy Simelane, een voetbalster in het Zuid-Afrikaanse dames voetbalteam en lesbische activiste. Ze werd door een bende verkracht, geslagen en 25 keer gestoken met een mes. Vervolgens werd haar lichaam gedumpt in een beek in de buurt van haar huis. Haar moordenaars werden pas gearresteerd na internationale verontwaardiging en uiteindelijk werden slechts twee van de vier mannen veroordeeld.
Helaas is dit geen uitzondering. Verkrachters worden zelden gestraft en slachtoffers die het overleven moeten leven met het idee dat ze de daders opnieuw tegen kunnen komen.
Kom in actie!
Teken de petitie van de progressieve nieuwssite DailyKos en vraag de FIFA om tijdens het WK Voetbal in juni de slachtoffers van 'corrigerende verkrachting´de aandacht te geven die ze verdienen.

http://www.thepetitionsite.com/1/honor-eudy-simelame-corrective-rape-victims-at-the-2010-fifa-world-cup-in