Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom betaalt de consument voor vervuiling en niet de vervuiler zelf?

Vroeger kwam de melkboer en vulde je karn. Dit is maar een voorbeeld. Soms zitten huidige producten in een enorme verpakking en dan weet ik dat mijn gft-bak wel weer vol raakt. Maar wij betalen voor het verpakkingsmateriaal. Ik vind dat de producent moet zoeken naar andere middelen. Wat vinden jullie?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik begrijp al jullie reacties, maar vertel mij nu maar eens waar je bijv. nog die melk bij de boer kunt halen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
718

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als de kosten worden direct worden verrekend aan de fabricant, wat denk je dan dat er met de prijs gebeurt?

Jij consumeert, jij betaalt. Jij bent in deze situatie dus zelf de vervuiler, dus jij krijgt de rekening. Logisch toch? Als je dat niet wilt, zul je uitsluitend onverpakte producten moeten kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je bent niet verplicht om dingen te kopen die in voor jou verkeerde hoeveelheden verpakt zijn.
Je kunt ook eten kopen dat beter verpakt is, zodat je niet zoveel verpakking weggooit. De keuze is aan jou, jij betaalt dus jij bepaalt.
(Lees meer...)
itsme
13 jaar geleden
omdat de gemeentelijke reinigings dienst door ons alle word betaald via de belasting, en andere vormen van vervuiling weldegenlijk door de verluiler worden betaald via belasting op bijv. elecktriische apparaten en tax op bezine
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
En dus allemaal weer door de consument worden betaald.
Je snapt het niet zo goed. -1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
daar kies je voor, je kan ook in je tuintje groenten gaan kweken maar daar zijn we dan ineens te druk voor. vrijemarkt.... in for penny in for a pound
Het is allemaal politiek en democratisch besloten zo. Je kunt veel beter van 1000 mensen 1 euro nemen, dan van 1 mens (bedrijf, partij) 100 euro.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding