Ben je verzekerd als je wordt opgeblazen door moslimterroristen in Zuid-Afrika tijdens het voetballen? Vraag vanwege de dreiging van aanslagen.

Stel je zit daar in een stadion naar het voetbal te kijken en er gaat een bom af en je benen liggen 30 meter verder.

Wie betaald dan de schade?

Ziekenhuis, terugvlucht, ziekenhuis hier, geen inkomsten meer uit werk, kloteleven verder etc.

Als de dreiging echt serieus wordt dan is het risico bekend. Dat neem je dan zelf.

Maar betaald dan je eigen verzekering toch of draait de samenleving op voor de schade van de voetbalfan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Als je in Z. Afrika bent dan heb je je toch verzekerd? De hele handel,t.e.m. het ziekenhuis en revalidatie centrum verlaten is verzekerd, inclusief protheses. Ook met protheses kun je een redelijk normaal bestaan leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag vanwege het feit dat het dan een aanslag is en bij sommige verzekeringen staat het verhaal terreur als niet-verzekerd. Moet je zelf erbij verzekeren meen ik. Maar of dit ook geldt voor lijf en leden weet ik dus niet, vandaar de vraag. Maar jij denkt dat je automatisch verzekerd bent als je naar het buitenland gaat????? Nou, lees dan je polis nog maar eens door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,ik denk dat als je naar het buitenland gaat,dat je dan zo verstandig bent om een reisverzekering af te sluiten.
Daarbij heb je (hoop ik) altijd nog je eigen zorgverzekeraar.
Hiervoor bestaat sinds 2003 de Nederlandse Herverzekeringsmaatschappij voor Terrorismeschaden (NHT). Hier zijn veel verzekeringsmaatschappijen bij aangesloten.

Dit is een soort metaverzekeringsmaatschappij. Verzekeringsmaatschappijen verzekeren zich bij deze herverzekeringsmaatschappij tegen extreme kosten die het gevolg kunnen zijn van terrorisme. Daardoor valt terrorismeschade tegenwoordig wél onder veel verzekeringen.

In de bron vind je een lijst van verzekeraars die aan deze herverzekering deelnemen en dus terrorismeschadedekking aanbieden. Dat is vaak gewoon in de vorm van een artikel in een normale polis waarin staat dat je dekking hebt volgens de voorwaarden van de NHT, en dat de vergoeding die de verzekeraar jou geeft, gelijk is aan de vergoeding die hij zelf ontvangt van de NHT.

Tegenwoordig staat zo'n artikel ook vaak in de reguliere (dus niet extra risico) polissen voor reisverzekeringen.