Wat staat er ongeveer in een brief van het Meldpunt Zorg en Overlast?

Wij hebben een melding gemaakt bij de GGD afdeling zorg en overlast. We zijn goed geholpen aan de telefoon en de melding zou gemaakt worden. Volgens de medwerker is het een schrijnend geval en is hulp zeker op zijn plaats. Ook waren zij blij met onze melding omdat het helaas te weinig word gedaan en steeds meer mensen hulp nodig hebben. Deze week zou de persoon in kwestie een brief ontvangen dat een buurtbewoner zorgen heeft geuit en melding heeft gemaakt. Het is vooral een zorgmelding want meneer zorgt niet voor zichzelf. Detailles geven zijn niet nodig om deze vraag te beantwoorden en is ook niet netjes naar de persoon in kwestie toe.
Nu vragen wij ons af wat er in zo een eerste brief staat? Ik neem aan dat niet alle detailles die bekend zijn verteld worden. Ik weet dat in de brief gevraagd word of meneer contact wil opnemen met Zorg en Overlast. Maar wat melden zij verder in zo een eerste brief?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

De GGD-afdeling Vangnet werkt binnen het Meldpunt Zorg en Woonoverlast samen met de geestelijke gezondheidszorg, verslavingszorg, woningcorporaties, politie en justitie.
Als de afdeling Meldpunt Zorg en Woonoverlast van de GGD, die o.a. samenwerkt met de geestelijke gezondheidszorg, contact opneemt met degene waar de melding over gaat, krijgt de melder wel bericht of de melding in behandeling is genomen.
Een medewerker van het Meldpunt verzamelt de benodigde gegevens. Vervolgens maakt de medewerker afspraken om tot een oplossing te komen, bewaakt de afhandeling van deze afspraken en onderhoudt de contacten die hiervoor nodig zijn. Met degene die de melding heeft gedaan wordt contact gehouden. Als een zorgmelding is afgerond of wanneer er passende hulp is gevonden, wordt nagevraagd bij de melder of de hulp heeft geholpen.
Iedere hulpverlener die hulp, zorg, steun of een andere vorm van begeleiding biedt heeft een beroepsgeheim. De hulpinstantie mag geen informatie over de cliënt aan derden te verstrekken. Zij kunnen en mogen de melder dus geen gegevens verstrekken over wat er in de correspondentie staat die gevoerd wordt met degene waarover de melding gaat. Dat u weet dat in de eerste brief van de afdeling Meldpunt gevraagd wordt of meneer contact op wil nemen met Meldpunt Zorg en Overlast is al te veel.