Hoeveel procent (ongeveer) van de mensen in Nederland heeft geen auto?

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (3)

Op de site van het CBS (zie link) is er wel informatie te vinden over het aantal huishoudens zonder auto (overigens in pecentage van het aantal huishoudens in Nederland). Dit zegt natuurlijk niets over het aantal mensen zonder auto, maar toch heb je er misschien wat aan. Het zijn overigens cijfers over 2005, maar als je de trent doortrekt denk ik dat je op een percentage van 20% van de huishoudens komt die geen auto heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben dik 16 milj inwoners. Zeg 3 milj gezinnen van 4 personen en 4 milj singels. Elk gezin heeft een auto en de helft van de singles. Dat brengt ons op 5 milj auto's. 11 milj heeft dus geen auto en dat is 68%.
Zelf bedacht, dus zal wel niet kloppen. Maar ja, je zei ook ongeveer.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het blijken dus 7,5 milj auto's te zijn. Dan heeft 56% geen auto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Zouden ze daar nou ook alle baby's bij optellen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die rijden toch ook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, tegenwoordig weet je maar nooit XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed gevonden wildely: plus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een kinderwagen bedoel ik. Maar dat had je al in de gaten.
Als we uitgaan van personen boven de 18 en beneden de 85 (al rijden sommigen ook nog na hun 90e) vermoed ik dat ongeveer 55 % van hen een auto bezit. De rest heeft geen rijbewijs of is medebezitter van bv de gezinsauto of behoort tot een categorie die een handicap heeft die autorijden onmogelijk maakt.