Staat de lepel nog in de brijpot of is Amsterdam alleen nog maar bevolkt door niet-Amsterdammers ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Ruim de helft van de Amsterdammers (56%) beschouwt zichzelf heel erg als Amsterdammer. Nog eens 38% beschouwt zichzelf een beetje als Amsterdammer. Vijf
procent identificeert zich niet met Amsterdam en één procent weet het niet.

(gegevens 2008)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Statistieken in 2005. Bron: CBS StatLine

* Inwoners: circa 750.000
* Autochtonen: totaal 55% (in Nederland 82%)
* Allochtonen: totaal 45% (in Nederland 18%)
* Allochtonen: niet westers 32% (in Nederland 9,3 %)
* Aantal nationaliteiten: 175

Ik acht de kans klein dat er in de afgelopen 4 jaar zoveel is veranderd dat er geen autochtonen meer wonen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou, dat is moeilijk!
Ik heb zelf in Amsterdam gewoond, voelde me Amsterdammer, maar ben er niet geboren en getogen.
Als ik het vanuit deze optiek bekijk, dan zullen de echte Amsterdammers misschien toch in de minderheid zijn.